Gå til innhold

Ulyder i hjuloppheng

Ranger emnet

ReVoX

Anbefalte innlegg

Har over en lengre periode hatt en del klakking både foran og bak. Foran er verst. Frykter det kan være leddene for bærearmene som er gåene. Bak tipper jeg det er foringer men er litt usikker. Får en liten klakk bakfra bare ved å sette meg inn i bilen om mårran.

Noen som har noen tips om hva det kan være eventuellt hva det vil koste å få fikset dette på et verksted? Er ikke så veldig glad i å mekke bil om vinteren dessuten har jeg ikke noe egnet sted å gjøre det heller.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en plagsom klakkelyd jeg også, kanskje likk klonkelyd faktisk... Kom bare bakfra da. Dro opp til mitt lokale Opel-verksted å de slo fast at det var no foringer i deperan bak. To foringer pr demper så æ ba dem fikse det. Eter å ha blirr letta for litt over 5000,- så fikk æ blien tilbake å hadde splitter nye foringer. Klikke-klakke-klonkelyden e der enda... Men foringan e fin dem, va til og med på EU-kontroll rett etter at æ fikk skifta dem å han NAF-fyren kommenterte faktisk at æ hadde skifta no greiers... :D

Har ikke gidda å forske no mer på det... Tenker æ ta en skikkelig omgang til våren. Kjøre bilen inn å si fiks alt... Men hadde 0 (null) feil på eu-kontroll da. Det e digg... :D September 2008 neste gang. Hehe! Tror æ da... Får vell brev i posten....

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det høres litt kjipt ut. Kostbart også. Jeg har en kamerat som er mekaniker var han som påpekte det foran for godt å vel et år siden nå :oohh uten at jeg hadde merket noe til det. Lot være å gjøre noe med det da men nå er det på høy tid å få fikset det. Tror jeg lar ham ta det jeg så sparer jeg kanskje noen kroner også.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvgjort er velgjort.

Vurderer senkesett, no justerbare greier til våren. Gidder ikke la dem fikse å herje på demperan å de greian bak hvis æ uansett skal sette no nytt på... Men vi får se...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider