Gå til innhold

Min golf 2 gti 8v

Ranger emnet


bolle100

Anbefalte innlegg

Skader ikke å prøve å skifte eller evt ta den ut og blokke for hullet. Så kan du se om kaldstartdysa evt lekker..

Den har en blå kontakt på seg og er plassert i/på innsuget.

 

Hva med Varmkjøringsregulatorn tru.. Denne vil justere bensintrykket som er forskjellig på kald/varm motor.

 

det virker som den går bra akkurat nå eg har startet den, men når den begynner å bli varm bare drukner den når eg gir gass

 

Hvor lang tid er det snakk om?

 

Skal prøve det med kaldstartdysa en dag eg får tid :)

Kor ligger varmkjøringsregulatoren da, og er det mulig måte å sjå om den ikkje virker? tar vel ca 3-5 minutter på tomgang før den begynner å fuske.

BTW så trur eg ikkje vifta begynner å gå når den blir varm heller, kor varm må motoren ver før den begynner å gå rundt?

Bilde ble tatt før eg kjøpte den, derfor det er så dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

Det er en 4kanta metallklump som er festa i blokka med 2 umbraco bolter.

Går en el.kontakt og 2stk bensin slanger innpå.

Veit ikke om det er mulig. Skader heller ikke å prøve å skifte den også:-)

 

Vifta starter ca midt mellom midten og enden på tempmåleren. Hvis ikke litt før.

 

Forresten så spruter kaldstartdysa bare når startmotorn er i gang. Så det med å prøve å ta av kontakten er ingen vits. Men selve mekanikken i dysa kan lekke.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, da får eg sjekke om kaldstartdysa lekker, vist det ikkje er den så blir det vel å kjøpe ny Varmkjøringsregulator. Noken som veit om en norsk webshop som selger Varmkjøringsregulator btw?

 

Det er ikke sikkert at det er noen av delene som er feil:-P

Men det er greit å få tak i brukt dette..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg sjekke kaldstartdysa, men den lekket ikkje og det virket som den funket fint :p Varmkjøringsregulatoren var litt vansklig og komme til, men skal sjå på den en annen dag. Er det mulig å sjå om den ikkje virker bare ved å skru den av motoren? Fant også en løs varmeføler eller ka det er fornoe fram i motorenm det sto vag, eller noe sånt på den. Det ser ut som en skrue som er festet en grønn ledning i, noen som har peiling på ka den kan vere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår