Gå til innhold

Hvor mye kompresjon bør jeg ha?

Ranger emnet


SATYR

Anbefalte innlegg

Driver å ska bygge turbomotor og lurer litt på det med komp. Ft/fk har vel 8,5:1. Men med den toppen jeg skal bruke havner jeg ned mot 8 ca.

Jeg er glad i bunndrag og dreimoment, men hvordan blir dette med så lav komp? Må også nevne at det er ikke snakk om verstingmotor men ca 220 hk,kanskje 300 hk på sikt.

Noen som har noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ska bygge turbomotor og lurer litt på det med komp. Ft/fk har vel 8,5:1. Men med den toppen jeg skal bruke havner jeg ned mot 8 ca.

Jeg er glad i bunndrag og dreimoment, men hvordan blir dette med så lav komp? Må også nevne at det er ikke snakk om verstingmotor men ca 220 hk,kanskje 300 hk på sikt.

Noen som har noen meninger om dette?

 

 

Det er ikke kompresjon du snakker om når du sier at motoren har 8,5:1 det er kompresjonsforholdet..

 

Er mye man kan gjøre for å få bra med moment. Kjører du med en liten turbo vil du få laddetrykk veldig tilig å vil da få momente tilig, men taper nok hk på de. kammer,kamhjul, datasprut, er jo å en mulighet.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ska bygge turbomotor og lurer litt på det med komp. Ft/fk har vel 8,5:1. Men med den toppen jeg skal bruke havner jeg ned mot 8 ca.

Jeg er glad i bunndrag og dreimoment, men hvordan blir dette med så lav komp? Må også nevne at det er ikke snakk om verstingmotor men ca 220 hk,kanskje 300 hk på sikt.

Noen som har noen meninger om dette?

 

8:1 blir bra det.

Få på passe stor turbo så er ikke lag noe problem.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøre med 16t og porta 531 med større eksosventiler, så ladetrykket er nok på plass kjapt, Har alle ft motorer den såkalte 940 manifoilen? Også 740 med lh 2,2?

 

Nei, det nye grenrøret kom sammen med den nye blokka og LH2.4 i 89 og opp.

Det sitter på alle med turbo (FT/FK) frem til produksjonsstopp i 98....

8:1 er ca midt på treet når det gjelder kompresjonsforhold, tenk på at B21ET hadde 7,5:1 med gammelt K-Jetronic sprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår