Gå til innhold

Ungdommer frontet med familie - ettåring alvorlig skadet

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vi har også et ektepar som sannsynligvis ikke er så veldig fornøyde med ungdommer... Forhåpentligvis tenker de seg om to ganger neste gang de skal ut på en forkjørsvei (evt. en plass de har vikeplikt).

VG og trådstarter "glemte" at en av ungdommene er livstruende skadd. Er ikke det mer alvorlig enn å være "alvorlig skadd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er jo svart som på hvit, han brøyt vikeplikta si, om han regna med at han skulle bremse eller om han trodde han klarte å gasse på fort nok, synes jeg han er uansvarlig når han gjør det, tanke på at han har en 1 år gammal unge baki. Hadde jeg kjørt med "ungen" min så hadde jeg faen meg vert forsiktig. etter min mening er gjelder dette: Når det blir "for vanskelig" å beregne fart, er det bedre å holde noen sec mer på bremsen en gassen...

Du leker ikke "supermann" eller "gambler" når du har en unge på 1 år baki.

Og om ungdommen kom fort, så har han som hadde vikeplikt sett han i god tid uanset vil jeg tro.

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også et ektepar som sannsynligvis ikke er så veldig fornøyde med ungdommer... Forhåpentligvis tenker de seg om to ganger neste gang de skal ut på en forkjørsvei (evt. en plass de har vikeplikt).

VG og trådstarter "glemte" at en av ungdommene er livstruende skadd. Er ikke det mer alvorlig enn å være "alvorlig skadd"?

Når folk blir livstruende skada så er det alvorlig ja, når spedbarn blir hardt skada så er det ganske alvorlig det også.

Poenget er at selv om man mener man er verdensmester i å kjøre bil og å rette opp en sladd i 170 er ingen problem, så burde man tenke litt før man gasser på en plass med lav fartsgrense. Andre kan faktisk gjøre feill og være uheldig også. Er noe som heter risikovurdering

Sjåføren i primeraen gjorde en feil ja, men hadde føreren av calibraen holdt fartsgrensa så hadde kanskje alle kommer spaserende ut av det.

Kom til å tenke på at vist 2 biler fronter i 70km så smeller det ganske bra, men her har den ene bilen nettop kommet ifra et kryss, så den kunne ikke hatt store farta. Tror calibraen hadde litt fart ja

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk blir livstruende skada så er det alvorlig ja, når spedbarn blir hardt skada så er det ganske alvorlig det også.

Poenget er at selv om man mener man er verdensmester i å kjøre bil og å rette opp en sladd i 170 er ingen problem, så burde man tenke litt før man gasser på en plass med lav fartsgrense. Andre kan faktisk gjøre feill og være uheldig også. Er noe som heter risikovurdering

Sjåføren i primeraen gjorde en feil ja, men hadde føreren av calibraen holdt fartsgrensa så hadde kanskje alle kommer spaserende ut av det.

Kom til å tenke på at vist 2 biler fronter i 70km så smeller det ganske bra, men her har den ene bilen nettop kommet ifra et kryss, så den kunne ikke hatt store farta. Tror calibraen hadde litt fart ja

Åssen veit du at Calibraen brøt fartsgrensen? Det som står er at politiet mistenker høy fart.

Og hva er høy fart for politiet? 10 over?, 50 over?

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når politiet mistenker høy fart, betyr det ofte høy fart, ikke 10 over, la oss ikke kaste for mye dritt på dem.

Er ikke det jeg prøver på, men det er ingen bortsett fra de to ungdommene som vet hvor høy fart de hadde. Så det er ingen grunn til og fordømme dem allerede, for alt vi vet så kan det ha vært kun den andre bilens skyld.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg langt unna å være ekspert på noe som helst, og jeg venter med å dømme noen som helst før alle fakta ligger på bordet..

Men når jeg ser på bildene har jeg en mistanke om at det gikk litt raskere enn 80 gitt..

Høy fart er en ting.. ikke alltid verdens undergang det.. men prøv å hold dere til veier med midtrabatt... :D

skulle sett bilen min etter jeg kræsja i 50 du....

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem skriver så mye sprøyt at man skal ikke stole på allt.

leste på fedrelandsvennen.no hvor journalisten hadde skrevet en artikkel om en ex politimann som hadde råkjørt og nektet å godta forelegget.

Hastigheten var 80kmt i 70sona. Og dette var "Råkjøring".

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Calibra er vel ikke verdens sikreste bil heller.. ?

Stemmer. Tidligre calibraer hadde dårlige stolper. Hente ofte at det ble rust i stolpene på bilen

Å dette er en stor svakhet som går på sikkerhet.

Skulle jeg selv hatt Calibra (se nicket. hehe) så måtte det blitt en Calibra V6 av seinere årsmodell eller en Calibra 4x4 turbo av siste årsmodell + fordelerkasse fra M. Scanche :)

Mvh

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en annen tråd her inne med en som dro av veien på grunn av at han møtte på noen som brøt vikeplikten? Der var det mange tøffinger som skrev at han bare skulle kjørt rett på og ødelagt "japsefaen" og det som verre er. Her ser dere hvordan det kunne gått.

Ikke alle innlegg som er like gjennomtenkt her på forumet, vet du.. :)

Å sitte å spekulere i en eller den andre retningen uten at noen vet hva slags fart Calibraen hadde blir egentlig bortkasta, noe diskusjonen hittil viser..

Kan noen fortelle meg hvilket kryss på Leira det er snakk om her..? Kjører gjennom Leira ganske ofte, og syns det er mange rare kryss der..

Og grunnen til at ungdommer ofte får skylda, er vel at statistikk ofte viser at ungdommer har mindre kunnskap om trafikk enn de som har hatt lappen en del år, samt at de er mer aktive på gassen enn de litt eldre.

Selvsagt feil å generalisere og skape fordommer, men nå er det vel dessverre slik.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider