Gå til innhold

Setebelte problem

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

det som har skjedd er at beltene har dratt seg helt inn i snella:( skjedde på på golfen min da jeg tok mine ut også. veit ikke hvordan du fikser dette eller om det i det heletatt går. hadde noen andre belter montert i en delebil så gadd ikke styre med det så brukte dem isteden :tannløs:

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står de i akkurat samme posisjon som før du fikla med dem da? :) må vel stå i vater eller no sånn mener jeg

Det er helt korrekt. Dem må stå i eksakt samme posisjon som dem gjorde før du skrudde dem av. Er en form for en kule lignende sak som ligger inni snella som gjør at beltene ikke løser seg om dem ikke ligger i rett posisjon. F.eks kan det være et problem med andre ord å hive belte på seg i bilen om den står i en jævlig bratt bakke.. dette pga. denne "kula" som jeg kaller det.. Så jeg er 99% sikker på at beltene dine fungerer akkuratt slik som dem skal.

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt. Dem må stå i eksakt samme posisjon som dem gjorde før du skrudde dem av. Er en form for en kule lignende sak som ligger inni snella som gjør at beltene ikke løser seg om dem ikke ligger i rett posisjon. F.eks kan det være et problem med andre ord å hive belte på seg i bilen om den står i en jævlig bratt bakke.. dette pga. denne "kula" som jeg kaller det.. Så jeg er 99% sikker på at beltene dine fungerer akkuratt slik som dem skal.

Men det er det som er rart da jeg har skrudd beltene fast i bilen. Selvom den er jekka opp i fronten så skal vell beltene funke.. har prøvd å dra beltet ut og holde "snella" i alle mulige vinkler men funker fortsatt ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider