Gå til innhold

Hva skal jeg velge? Er litt lei bil problemer nå!!!!

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

Kan du ikke bare spytte i litt penger da og kjøpe deg noe nyere?

Har du i det hele tatt råd til og eige bil, så har du råd til og betjene ett lite lån og:)

Bullshit...

får ca 6k i måneden jeg, bor alene og må betale forsikring på 1k i måneden, + internett og mat + andre bil utgifter som bensin og vedlikehold... husleie, strøm osv dekker siviltjenesten, er ikke mye igjen til billån der nei...

Så den teorien din der kan du bare legge fra deg :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil corolla eller carina.. De er usansynlig på pålitlige.. fattern har hatt toyota i all evighet å han har aldri hatt feil annet enn slitedeler! har selv hatt en carina og den var uslitelig enda den ble regelmessig mishandlet på det groveste daglig i godt over et år!! Bruker ikke bensin eller olje, å forsikringen er lav. Så skal du ha en bil som bare går og går så er toyota midt i blinken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Vectra A ('89-'95)? :D

Du får tak i en rimelig 2.0i 8v uten problemer, og disse har 115 hk ved 5200 o/min og 175 (!) Nm allerede ved 2600 omdreininger. Hvilken japse kan skryte på seg det?! Opels C20NE motorer holder i tillegg så å si evig så lenge det er olje på dem. Til og med den sletne 1.8 8v motoren med 90 hk som står i Vectra'n min har 145 Nm og drar overraskende bra fra selv med bilens 1100 kg.

I tillegg ser en Vectra ikke så ille ut, og er dermed et bra utgangspunkt for modifikasjoner - du får lett tak i både nye og brukte deler, både til motor og utseende. Vil du ha sprekere motor kan du lett hale ut 10-25 hk ekstra og enda mer dreiemoment av en C20NE med en kam og chip. Du har god plass i bagasjerommet, og selv litt høyere kompiser har grei beinplass i baksetet (hvis du ikke hiver ut dette + litt mer for å lette bilen).

Det eneste du må se opp for er rust, da spesielt i hjulbuer, kanaler og rundt dempertårn, men leter du litt skal det ikke være noe problem å finne et eksemplar med lite rust, som har blitt tatt godt vare på av sine tidligere eiere. Blir olje og filter byttet regelmessig, samt holdt et øye med registerreimen er dette biler som varer leeeeeeeeeenge og gir mye kjøreglede for pengene.

stemning1tx4pv7.jpg

vectraduo1ul6gn7.jpg

vectra01ws8.jpg

vectra09el5.jpg

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Etter og ha bytta bil tre ganger på et år, begynner jeg og bli lei rust og motorproblemer. Først en Audi 80 med en motor som takka for seg, så en golf med brann i motor og skjult rust. Og nå en bmw med rust, dårlig drivlinje og diverse tekniske problemer. Alle er gammle biler, men det er da grenser for hvor mye problemer det skal væra. Ser ut som om jeg bare har uflaks :shake

Men hva skal jeg nå velge? Bilen bør koste i mellom 15-25000kr, og ikke gått lengre en 250000km. Er egnetelig åpen for alt, bare det ikke er for kjedelig og gubbete. Har litt lyst på offroad picup som hilux eller kingcab, men de i min prisklasse er som oftes sliten. Hvordan er disse bilene, no og satse på?

Kom med tips, akuratt nå har jeg ikke peiling på hva jeg skal se etter.

Begynner rett og slett og bli litt lei.....

Du nevner Hilux.

Etter å ha sett Top Gear prøve å drepe en slik maskin, så er jeg helt overbevist om at de er udødelige!

EDIT: Nydelig reply til en GAMMEL post :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider