Gå til innhold

AWD Subaru vs Volvo

Ranger emnet

Flave

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

4wd er jo som regel 3-hjulsdrift da :P volvo har vel torsen-differ.. trekker på to hjul frem til det glipper eller noe sånt noe.

Volvo har ikke torsen nei. Det er det vag som har.

Torsen er forsåvidt permanent

Volvo har Haldex på nyere enn 99 og viskose på eldre mener jeg å huske.

Haldex er FWD og suger, viskose er enda værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har ikke torsen nei. Det er det vag som har.

Torsen er forsåvidt permanent

Volvo har Haldex på nyere enn 99 og viskose på eldre mener jeg å huske.

Haldex er FWD og suger, viskose er enda værre

Kan du eller andre forklare litt nermere hva som menes med haldex og viskose? Er bare interessert i hva som menes, blir nok aldri å kjøpe volvo. Et viss firma i byen har ødelagt for det merket syns nu jeg.

Ellers så har jeg bare prøvd Subaru med AWD, for å si det slikt så er jeg ikke skuffet. Men har ikke så mye annet å samenligne med. Veldig artig å leke seg med awd på parkeringsplass om vinteren med snø og is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg tolket det her så:

AWD-systemet på modellene med manuell girkasse har en mekanisk midtdifferensial for optimal fordeling av drivkreftene til for- og bakhjul og er i tillegg utstyrt med en differensialbrems for å redusere hjulspinn

kilde: http://www.subaru.no/wsp/subaru_no/frontend.cgi?session=72pj6tba4a1gcx5mbg8novipsb5m13&func=publish.show&table=PUBLISH&func_id=1065&query=show_publish_local&l2=1003&l3=1065

Lenke til kommentar
Del på andre sider