Gå til innhold

Turbo motor oppfører seg som suge motor!?

Ranger emnet

Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg sveist eksos på motoren i dag... :) men i morra blir det motor justering.. motoren er slik nå at den lader ikke over 0 bar og det tar ikke full gass.. hva tyder dette på? har ikke sett på det enda, men tenkte jeg kunne ha noe i bakhodet til i morra.. :) ladetrykket kan jo være wastegaten, og jeg kjente også at akslingen i turboen gikk litt "tregt" i dag.. så kan være det også.. jeg legger til at tenninga ikke er justert så om noe her tyder på tenningsfeil så si ifra:) og hva er foresten den nippelen som sitter på øversia av forgasseren rett før innsuget?

mvh

brukroa-trimning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker opp igjen denna tråden jeg med nytt tema.. problemet mitt er at jeg kommer ikke i overtrykk med turbo motoren.. turboen snurrer helt fint når motoren er av og jeg snurrer den, men den står stille på tomgang.. har også nappa av slangen på wastegaten og prøvd en tur, men da kom jeg heller ikke i overtrykk noe som er litt rart.. hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nåla flytter seg ikke bittelitt opp en gang når du starter bilen? (turbo måleren) Den skal bare flytte seg minimalt.. Hva heter forgasseren du heter? hvem farge er det på lokket?

Du kan jo teste turbo'en ved å ruse motoren fort opp og slippe gassen igjen.. Beveger nåla seg da.. Så skal det jo være i orden..

Hvor fort lader bilen din da? rpm start/max

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wastegate staget er satt på med mye spenn og slangen derifra er tatt av så turboen skal lade uansett hva jeg gjør.. det er tett mellom turbo og motor..

men jeg var i garsjen i sta og fant ut at motoren suger mer enn den blåser? hva faan?:shake turboen snurrer veldig sakte virker det som.. det er også eksoslekasje rundt manifoilen så kan være det også.. men det burde jo gi litt trykk?

jeg satte turbotrykksmåleren på turbosia av forgasseren og da sto den på 0 (såklart) på tomgang og gikk litt ned på minus når jeg ga på.. så her er det noe riktig galt..:puke:

kom med forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider