Gå til innhold

Turbo motor oppfører seg som suge motor!?

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

snakket ikke du om at turboen gikk tregt... sikker på at den ikke er skjært a?

turbo trykket skal målers etter gass spjelet... og på tomgang utan gass skal den ha vakum på måleren men med en gan du drar i gassen skal den gå til 0 og det betyr at du har turbo trykk... så når man ruser den skal turbo trykket gå opp over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket ikke du om at turboen gikk tregt... sikker på at den ikke er skjært a?

turbo trykket skal målers etter gass spjelet... og på tomgang utan gass skal den ha vakum på måleren men med en gan du drar i gassen skal den gå til 0 og det betyr at du har turbo trykk... så når man ruser den skal turbo trykket gå opp over...

 

Kan si meg litt enig i det..

For det skal jo gi en liten nipp uansett

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket ikke du om at turboen gikk tregt... sikker på at den ikke er skjært a?

turbo trykket skal målers etter gass spjelet... og på tomgang utan gass skal den ha vakum på måleren men med en gan du drar i gassen skal den gå til 0 og det betyr at du har turbo trykk... så når man ruser den skal turbo trykket gå opp over...

 

HAHAHA! Måleren vil gå til 0 om du monterer den på en bil uten turbo også. Når måleren er på 0 er det 0 bar overtrykk eller sagt på en annen måte 1 atmosfære trykk i innsuget, akkurat det samme som ute.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er klar over det.. hadde måleren først på innsuget.. da hadde den vacum uten gass.. men det ville ikke opp til 0 før jeg ga bånn gass.. og når jeg kjørte så ville den aldri over 0.. så ut som en sugemotor med påmontert turbotrykksmåler om du har prøvd det..

 

turboen snurrer lett hvis man snurrer den med fingra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! Måleren vil gå til 0 om du monterer den på en bil uten turbo også. Når måleren er på 0 er det 0 bar overtrykk eller sagt på en annen måte 1 atmosfære trykk i innsuget, akkurat det samme som ute.

 

før du ler så mye må du jo tenke på at mange turbå trykks målere har måler 0 ved 1 bars trykk... så lenge en motor går su suger den jo sa da er det jo vakum og da går den i minus. så når man åpner gass spjellet vill den fortsatt suge og da er det vakum... har testet selv på en en ikke turbo bil og den holdt seg hele tiden på minus siden... så jeg vet ikke om jeg eller du har bæsja på pinnen nå jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måleren min viser 0 ved helt åpent gasspjeld.. hmm.. en teori her..

 

hvis man har - 1 bar i innsuget med åpent gasspjeld.. da må man overvinne det med overtrykk for å komme opp til 0 for så å komme over på + sia.. dvs. at turboen da må lade 2 bar for å lade 1 bar og det blir jo litt feil..

 

bare en teori :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før du ler så mye må du jo tenke på at mange turbå trykks målere har måler 0 ved 1 bars trykk... så lenge en motor går su suger den jo sa da er det jo vakum og da går den i minus. så når man åpner gass spjellet vill den fortsatt suge og da er det vakum... har testet selv på en en ikke turbo bil og den holdt seg hele tiden på minus siden... så jeg vet ikke om jeg eller du har bæsja på pinnen nå jeg!!!

 

1 bar = 1 atmosfære trykk ved havets overflate.

 

Hvis turbotrykksmåleren står på 0 når mororen er avskrudd, er 0 på måleren lik 0 bar overtrykk eller 1 atmosfære (tilnærmet lik 1 bar). Når en slik måler står på 1 bar betyr det 1 bar overtrykk, eller 2 atmosfære - 2 bar. I et innsug på en N/A-motor som er optimalt designet vil det også være 1 atmosfære trykk ved full spjeldåpning, eller da 0 bar overtrykk. Et det mer enn 0,05 - 0,1 bar undertrykk i innsuget ved full spjeldåpning er det på tide å bytte luftfilter!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår