Gå til innhold

Valg av forsterker til SS RF60C

Ranger emnet

codegen

Anbefalte innlegg

Hvilke av disse blir best og bruke til SS RF60C frontsett? med tanke på lydkvalitet.

Billigste alternativet er Pioneer, og det dyreste er vel Hifonics.

Alle sammen er oppgitt til 4x70-75w RMS ved 4ohm, og skal brukes til aktiv deling

Stusser litt på hvordan PRS`en spiller, den var ganske rimlig.

1. Soundstream REF480.4

2. Pioneer Premier PRS-D4000F

3. Hifonics XX-Jupiter

4. DLS RA40

5. JL AUDIO 300/4

Slik jeg har hørt det skal værtfall alle utenom Pioneeren være ganske bra, Pioneeren har jeg hørt lite om.

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har den altså ikke tilsalgs ennå? Slik jeg forstår det så har de det over dammen værtfall.

TRA er uintresant for meg, jeg vil ha noe fra den lista oppafor.

Det som er mest intresant er REF480.4 og XX-Jupiter dær. men vil ha litt innspill på hvilke som burde låte best og passer bra sammens med frontsettet mitt, samtidig så vil jeg ha noe som ikke de aller fleste har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har den altså ikke tilsalgs ennå? Slik jeg forstår det så har de det over dammen værtfall.

TRA er uintresant for meg, jeg vil ha noe fra den lista oppafor.

Det som er mest intresant er REF480.4 og XX-Jupiter dær. men vil ha litt innspill på hvilke som burde låte best og passer bra sammens med frontsettet mitt, samtidig så vil jeg ha noe som ikke de aller fleste har.

Det eneste stedet i verden Reference forsterkerne er i salg er Tyskland. Den har aldri vært planlagt sluppet før på nyåret, men tyskerne ville ikke vente og fikk produsert denne forsterkerserien til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Hifonics fra før av, hvorfor ikke holde deg til det?

Jeg har hatt Hifonics en del år nå, og kommer til å fortsette med det :)

Mvh

Stian

Vel, ser ut til at det blir Hifonics om ikke REF serien ikke er og få i enda.

Så litt på sikringene på de forskjellige forsterkerne, Hifonics`en er sikret med 2x50A sikring og JL Audio`en var sikret med 40A sikring.. en liten forskjell dær, men så er jeg jo mest ute etter lydkvalitet, men dær stopper vel heller ikke hifonics`en noe serlig tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ser ut til at det blir Hifonics om ikke REF serien ikke er og få i enda.

Så litt på sikringene på de forskjellige forsterkerne, Hifonics`en er sikret med 2x50A sikring og JL Audio`en var sikret med 40A sikring.. en liten forskjell dær, men så er jeg jo mest ute etter lydkvalitet, men dær stopper vel heller ikke hifonics`en noe serlig tenker jeg..

Trenger ikke se deg blind på sikringene...

JL'en vet jeg er en knallforsterker, men den er nok noe svakere enn Jupiter.

Storebror Olympus har også 100A sikring.

Olympus XI'en jeg har er faktisk noe kraftigere enn den igjen (noen få watt), men har 80 A sikring.

Hifonics XX-serien har bare fått god omtale.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke se deg blind på sikringene...

JL'en vet jeg er en knallforsterker, men den er nok noe svakere enn Jupiter.

Storebror Olympus har også 100A sikring.

Olympus XI'en jeg har er faktisk noe kraftigere enn den igjen (noen få watt), men har 80 A sikring.

Hifonics XX-serien har bare fått god omtale.

Mvh

Stian

Slenger meg på litt her..

Hvorfor er det mindre sikring på en kraftigere forsterker? Er ikke det bare et tegn på at den er mindre strømsterk?

Eller har de det bare morro med å sette en større sikring en hva som er ideelt å ha? :watchout

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på litt her..

Hvorfor er det mindre sikring på en kraftigere forsterker? Er ikke det bare et tegn på at den er mindre strømsterk?

Eller har de det bare morro med å sette en større sikring en hva som er ideelt å ha? :watchout

Trenger ikke å ha så mye å si...

Både 80 og 100 A er rikelig på en slik forsterker.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider