Gå til innhold

corolla med startproblemer

Ranger emnet

snorrunge

Anbefalte innlegg

Hei!

Min corolla -87 modell med 1.3l motor, stoppet idag. Det vil si, den startet først greit, gikk i ca et halvt minutt, og kubba midt i en bakke. Etter det ville den ikke starte. Det høres ut som den er på veg til å starte, men så tenner den ikke.

Jeg vet at dette er veeeldig lite å gå etter, men jeg forstår meg ikke helt på slikt. Men jeg er da blakk, og har planer om å fikse det selv, så sant det går.

Noen som vet hva det kan være? ;-)

- marielle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være svært mange ting som forårsaker dette.

Er det forgasser på denne eller innsprøyting? Mener å erindre å ha hørt at forgasseren på 1.3 literen har en svakhet. Sikkert noen andre som kan utfylle meg her..

Du kan forresten starte med å ta av fordelerlokket og se om det er mye irr der. Dette kan du skrape forsiktig bort. Mange eldre biler som lider under dette. Ser det for jævlig ut så kan du kjøpe ett nytt (med rotoren).

Når det gjelder videre feilsøkning ville jeg fortsatt med å sjekke alle sikringer. Deretter ville jeg evt tatt ut en tennplugg for å se/lukte om du får bensin til sylindrene og deretter sjekket om det var gnist (da gjerne ikke i kombinasjon med bensinen ;) )

Det høres ut som om batteriet ditt er i god stand.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akkurat samme problem med min 1.3l

det var irr som forusaket det, riktig nok på batteri polen og inne i fordeler lokket.

Jeg byttet plugger og luftfilter og da var den bra igjen.

Hvis det er gasseren du har, er det den største søppla toyota noengang har laget. Den er DÅRLIG......

Anbefaler ikke å tukle med gassern. Da får du den aldri til å gå ordentlig.

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akkurat samme problem med min 1.3l

det var irr som forusaket det, riktig nok på batteri polen og inne i fordeler lokket.

Jeg byttet plugger og luftfilter og da var den bra igjen.

Hvis det er gasseren du har, er det den største søppla toyota noengang har laget. Den er DÅRLIG......

Anbefaler ikke å tukle med gassern. Da får du den aldri til å gå ordentlig.

Ja, jeg har endel irr på batteriet, er en stund siden jeg sjekket om det var på polene, kanskje det er noe jeg bør gjøre ja ;>

Takk for tipset! Jeg håper fortsatt på at det er såpass enkelt at jeg klarer å fikse det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider