Gå til innhold

traversforing på e30

Ranger emnet


bmwbil

Anbefalte innlegg

dette er en helt grei jobb. klart vis du sitter i oppkjørsla med kun en hammer og en skrujern så blir det vanskelig men vis du har litt verktøy (skjærebrenner, luftmeisel, jekk etc) så er du på god vei.

 

Dette er min måte å gjøre det på:

 

- Ut med baksete

- Løsne bolten i midten av foringa og slå den opp

- Bøy traversen så langt ned så du klarer på en side og løs den fast i en stillig med feks. en treklosse

- Varm opp hullet der foringer sitter i travers til foringen begynner å smelte/brenne

- Meisel ut foringa med luftmeisel (kan brukes vanlig hammer og meisel)

- Gjøre reint hullet med en roterende stålbørste så montering av ny foring blir lettere.

- Smør inn nyforingen med kokosfett vis du har (samme som dekkpasta)

- Stapp foringa i hullet og bruk en jekk til å presse opp foringa.

 

Gjenta samme på andre siden... Men husk på at du har en bensinpumpe på venstresiden bak. jeg bruker å isolere med en stålplate og litt våt rockwool.

 

Gjøres dette rett har du byttet begge foringene på 30-60min.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke gjort på 30 til 60 min hvist det er mange år siden foringene og boltene er skiftet. boltene bruker å irre fast hvist det er gammelt, da kan man fort stå å slå med slegge på bolten i ett parr timer.

 

 

dette er en helt grei jobb. klart vis du sitter i oppkjørsla med kun en hammer og en skrujern så blir det vanskelig men vis du har litt verktøy (skjærebrenner, luftmeisel, jekk etc) så er du på god vei.

 

Dette er min måte å gjøre det på:

 

- Ut med baksete

- Løsne bolten i midten av foringa og slå den opp

- Bøy traversen så langt ned så du klarer på en side og løs den fast i en stillig med feks. en treklosse

- Varm opp hullet der foringer sitter i travers til foringen begynner å smelte/brenne

- Meisel ut foringa med luftmeisel (kan brukes vanlig hammer og meisel)

- Gjøre reint hullet med en roterende stålbørste så montering av ny foring blir lettere.

- Smør inn nyforingen med kokosfett vis du har (samme som dekkpasta)

- Stapp foringa i hullet og bruk en jekk til å presse opp foringa.

 

Gjenta samme på andre siden... Men husk på at du har en bensinpumpe på venstresiden bak. jeg bruker å isolere med en stålplate og litt våt rockwool.

 

Gjøres dette rett har du byttet begge foringene på 30-60min.

 

Lykke til!

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møkkajobb med traversforinger, har akkuratt gjort det på min.. så lenge du kan skru og har tilgang på litt godt verktøy så går det. men som regel sitter disse traversforingene noe INNI H.. ble en smule små irritert når jeg bytta mine foringer. ikke noe særlig jobb i hvertfall

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår