bmwbil Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 eg må bytte traversforing på min e30 touring.. er det mykje og vanskelig arbeid... Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 hehe, ja. akkurat gjort det på min. var ett rent helvette. lønnes nok å få gjort det på verksted. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 nei har tenkt å grera de sjøl. kan ikkje vera so vanskelig. Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Bmw er bmw, og bil er bil... Har også gjort dette. Er ikke noe lett arbeid for å si det sånn. Du kommer nok til å plages endel. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Ja det er veldig mye jobb. det er til og med verksteder som ikke greier og gjøre dette, for man skal "egentlig" bruke spesialverktøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 dette er en helt grei jobb. klart vis du sitter i oppkjørsla med kun en hammer og en skrujern så blir det vanskelig men vis du har litt verktøy (skjærebrenner, luftmeisel, jekk etc) så er du på god vei. Dette er min måte å gjøre det på: - Ut med baksete - Løsne bolten i midten av foringa og slå den opp - Bøy traversen så langt ned så du klarer på en side og løs den fast i en stillig med feks. en treklosse - Varm opp hullet der foringer sitter i travers til foringen begynner å smelte/brenne - Meisel ut foringa med luftmeisel (kan brukes vanlig hammer og meisel) - Gjøre reint hullet med en roterende stålbørste så montering av ny foring blir lettere. - Smør inn nyforingen med kokosfett vis du har (samme som dekkpasta) - Stapp foringa i hullet og bruk en jekk til å presse opp foringa. Gjenta samme på andre siden... Men husk på at du har en bensinpumpe på venstresiden bak. jeg bruker å isolere med en stålplate og litt våt rockwool. Gjøres dette rett har du byttet begge foringene på 30-60min. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Dette er ikke gjort på 30 til 60 min hvist det er mange år siden foringene og boltene er skiftet. boltene bruker å irre fast hvist det er gammelt, da kan man fort stå å slå med slegge på bolten i ett parr timer. dette er en helt grei jobb. klart vis du sitter i oppkjørsla med kun en hammer og en skrujern så blir det vanskelig men vis du har litt verktøy (skjærebrenner, luftmeisel, jekk etc) så er du på god vei. Dette er min måte å gjøre det på: - Ut med baksete - Løsne bolten i midten av foringa og slå den opp - Bøy traversen så langt ned så du klarer på en side og løs den fast i en stillig med feks. en treklosse - Varm opp hullet der foringer sitter i travers til foringen begynner å smelte/brenne - Meisel ut foringa med luftmeisel (kan brukes vanlig hammer og meisel) - Gjøre reint hullet med en roterende stålbørste så montering av ny foring blir lettere. - Smør inn nyforingen med kokosfett vis du har (samme som dekkpasta) - Stapp foringa i hullet og bruk en jekk til å presse opp foringa. Gjenta samme på andre siden... Men husk på at du har en bensinpumpe på venstresiden bak. jeg bruker å isolere med en stålplate og litt våt rockwool. Gjøres dette rett har du byttet begge foringene på 30-60min. Lykke til! Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 takker for svar.. det er ikkje noke igjen av nokon av foringane..så dei har sikkert stått der sida 1988... dei blir nok ikkje bytta med de første, var så heldig at dei skreiv ikkje opp mangel på det på eu kontrollen... Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Ein ting til..for eit par daga sia begynte bilen å riste når eg gir gass og køyrer på høgt turtall... noko med akslingen.. nokon som veit ke som pleier å ryke på e30 Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 opplagringa til mellomakslingen eller hardy kobblinga. prøv å sjekke det. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_maz Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 møkkajobb med traversforinger, har akkuratt gjort det på min.. så lenge du kan skru og har tilgang på litt godt verktøy så går det. men som regel sitter disse traversforingene noe INNI H.. ble en smule små irritert når jeg bytta mine foringer. ikke noe særlig jobb i hvertfall Siter BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam) Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil) Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil) Sierra 2.0 L 85 mod Mazda E2000 kassebil (herjevogn) Nissan Cherry 1,5 (herjebil) Volvo 240 DL 85 mod (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigO Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Koster ca 1600kr og skifte de på verksted. Siter Bmw E46 Touring Bmw 320i Touring 89 GTS. Solgt Bmw 320i Coupe E30. Solgt Ford Escort Rs Turbo 89. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Få tak i en skjærebrenner. Bruk den til å varme opp traversen rundt foringer. Når den er god og varm så slår du ut foringern med hammer og maisel. Det gjorde jeg på min. Tok 10 min på hver side. Så montere du PowerFlex foringer, de kan du bare presse inn med hendene. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.