Gå til innhold

Lade batteri / dynamobørster

Ranger emnet

Cozzie

Anbefalte innlegg

Åpna låsen på bilen i dag å merka at det var litt mørkt inni bilen. Taklyset var veldig svakt, og når jeg skulle vri om nøkkelen skjedde det ingenting.

Har hørt en del på høy musikk før jeg har satt bilen fra meg alle gangene før dette, og har ikke vært på langturer på en god stund - kun småkjøringer noen ganger i uka. Bilen hadde nå stått i 2-3 dager uten å bli brukt.

Har forsterker og sub, så det drar vel litt strøm. Regner med batteriet må lades opp.

Får man gjort det hos bensinstasjoner som Esso? Tar dem mye for dette, eller er det bedre å kjøpe egen lader? Pris? Hvor lenge bør må det lades på hvilken styrke?

Får ikke indikasjon på batteriet hvor utladet det er (grønn pære). Er et Sonnax Powerline by Exide, 68 Ah, 650 A.

Er batteriet stort nok for bilen? Har aldri vært plaget med dette før.

Sjekka børstene samtidig nå... Bør dem byttes? Ca 6 mm og 9 mm lengde..

borst.jpg

Disse ble bytta dagen jeg kjøpte bilen da den stoppa på turen hjem, så husker ikke hvor lange dem skal være. 2.5 år siden.. er det unormal slitasje?

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Angående det med dynamoen har jeg ikke så mye greie på ang. slitasje. Men batterilader får du kjøpt på biltema til en billig peng, har denne selv, funker bra!

[batterilader 12 V] Batterilader 12 V

Slagfast plasthus med bærehåndtak.

ARTIKKELNR: (37-709)

Koster 259kr.

http://www.biltema.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider