saabowner Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hører man merkbart forskjell i lyd med borra luftfilterboks? Og vet dere om de kicker på det i en eu-kontroll? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hører man merkbart forskjell i lyd med borra luftfilterboks? Og vet dere om de kicker på det i en eu-kontroll? Drit i det, sett på kon filter. Å borre hull i luftfilterbokser er en patent som skulle vært glemt for lenge siden funker det ikke med kon av en sær grunn, kan du jo kjøpe innsatsfilter, hjelper på lyden det også.. Tror de gir faen på EU.. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Som Kenito sier. Hvis du allikevel av en eller annen grunn skulle finne på å borre i luftfilterboksen så pass for all del på at hullene er på undersiden av luftfilteret. :hammer Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 På undersiden ja.. Det skal jeg merke meg. Er det bedre med mange små hull, eller mindre store hull? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 dette vil gi deg 0 effektøkning. bare vås. sett på et åpent konfilter, da vil du få grovere lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsblå Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Det er vertfall ikke noen grunn til at du skulle få problem på eu-kontroll med borra luftfilterboks,heller ingen problem med kon filter. Men sett heller på et kon filter ja, bedre lyd og penere å se på... Siter Audi A4 1.8t Quattro go`biln Peugeot 406 arbeidsbil`n Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 dette vil gi deg 0 effektøkning.bare vås. Er ikke fordi jeg ønsker mer effekt. Bare litt grommere lyd liksom uten å bygge åpent filter. Vet jo at lyden blir litt grommere med hull i boxeren (eh..boksen, kremt kremt..) Men hvordan bør jeg borre? Små hull eller store hull? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Men hvis du har ettererannet teit innsug\boks, som du ikke får kon filter til, så borr ivei! Porsche har solgt luftfilterboks med hull: Na skal det ogsa sies at Porsche gjorde jo dette selv! Pa en Option til 964 / 993 som het "Motor Sound Option". Dette besto av en luftfilter boks med hull, og en Chrome "tut" i luftfilterboksen + eksos enderor. Porsche delenummer: 000 044 200 00 Mere effekt eller ikke, det foles mye bedre..... Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Er ikke fordi jeg ønsker mer effekt. Bare litt grommere lyd liksom uten å bygge åpent filter. Vet jo at lyden blir litt grommere med hull i boxeren (eh..boksen, kremt kremt..) Men hvordan bør jeg borre? Små hull eller store hull? Sorry OT: men det er ikke gøy med hull i boxern :P bare for å nevne det hehe Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Sorry OT: men det er ikke gøy med hull i boxern :P bare for å nevne det hehe haha, det er vel du godt kjent med? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 I de tilfellene hvor munningen inn i luftfilterboksen er en effektmessig begrensning vil det nok ha noe for seg å hullborre. Men jeg tviler på at det er greia i ditt tilfelle. Lydmessig kan det muligens ha en akademisk effekt dersom det er lange rør fra luftfilterboksen og ut til luftinntaket et eller annet sted bak grillen. Ved hullborring mister eventuell forvarming sin funksjon. For å oppnå mest mulig innsugningslyd er nok dessverre et konfilter det enkleste. Det er imidlertid flere ulemper med et konfilter: -De er ofte (men selvsagt ikke alltid) av dårlig kvalitet -Man mister forvarmingsfunksjonen -Man oppnår ofte forhøyet temp på innsugningslufta og dermed redusert effekt -Man har en tendens til å olje de for mye etter rens -Et konfilter har litt dårligere rengjøringsgrad enn et godt papirfilter -Får i ulveklær Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Ved hullborring mister eventuell forvarming sin funksjon. Okei, dumt spørsmål sikkert, men hva er forvarming egentlig og hva gjør den av praktisk betydning? Er det noe i sammenheng med forvarminga på spjeldhuset? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 haha, det er vel du godt kjent med? Ja, desverre :P Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Okei, dumt spørsmål sikkert, men hva er forvarming egentlig og hva gjør den av praktisk betydning? Er det noe i sammenheng med forvarminga på spjeldhuset? Tja, godt spørsmål. I gamle dager skulle vel den hindre isdannelse i forgasser osv, men jeg vil tro den har samme hensikt på dagens biler med innsprøytning. I tillegg vil vel oppvarmingstiden kanskje reduseres noe og utslippene rett etter kaldstart reduseres. På bilen min er ser forvarmingen slik ut: Et ekkelt aluminisert papprør som går fra et samledeksel på eksosmanifold/grenrør til luftfilterboksens skitne side. Inne i luftfilterboksen skal det sitte et termostatstyrt spjeld som åpner for varmlufta ved lave utetemperaturer Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Kommer man igjennom EU godkjening med konfilter?? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.