Gå til innhold

Borra luftfilterboks

Ranger emnet

saabowner

Anbefalte innlegg

Såfremt ikke ombygging til konfilter har medført at man ikke har noe sted å koble slangen fra veivhusventilasjonen og det ikke støyer mer enn foreskrevet så burde vel det gå bra.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men vil jeg merke redusert effekt pga av varmluft hvis jeg borrer?

Spørs helt an på hvor du borrer høla det, og hvor boksen sitter. MEN

borrehull er jall

kon filter er knall

Sånn er det bare

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfilter blir jall hvis det er montert så det suger varmluft fra motorrommet. Hvis man monterer det riktig er det ikke fullt så jall.. ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et skikkelig innstatsfilter istedet du!

Bytt ut papirfilteret med et filter fra K&N feks. Da beholder du luftfilterboksen som hindrer at du drar varm luft inn i motoren (mindre effekt), du slipper en stygg hullette boks i motorrommet, og alt ser orginalt ut.

Er du heldig tjener du en hest eller to på det også :)

Har dette selv på RS Turbo'en, og det gir markant bedre innsugslyd (turbobil). I tillegg åpnet jeg opp innsugssiden på filterboksen noe, for å sikkre maksimal tilgang til kald, god luft!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt innsatsfilter hos de fleste ettermarkedsbildeleforhandlere (oi, det var et langt ord...), enten din lokale eller via nettet. Kan anbefale K&N, A'PEXi og Green som de beste filtrene, enten det er innsatsfilter eller åpent konfilter.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et skikkelig innstatsfilter istedet du!

Bytt ut papirfilteret med et filter fra K&N feks. Da beholder du luftfilterboksen som hindrer at du drar varm luft inn i motoren (mindre effekt), du slipper en stygg hullette boks i motorrommet, og alt ser orginalt ut.

Er du heldig tjener du en hest eller to på det også :)

Har dette selv på RS Turbo'en, og det gir markant bedre innsugslyd (turbobil). I tillegg åpnet jeg opp innsugssiden på filterboksen noe, for å sikkre maksimal tilgang til kald, god luft!

Men vil jeg ikke få råere lyd med hull i boksen? Eller er det bare bullshit

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil jeg ikke få råere lyd med hull i boksen? Eller er det bare

Ja, du vil få en tøffere innsugslyd, legger med ett bilde fra luftfilterboksen som satt i banebilen til polardego og kompani

IMG_9454.JPG

Mine erfaringer fra innsatsfiltre er at det ikke blir noe bedre lyd men orginal boks. Men etter litt borring blir det fint;)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager alltid hull i boxen ä :) Men bruker ikje borr.. slår sunn boxen heilt nertil :) Da får de en råå lyd enligt meg :)

Borr (slå) ivei du :) Funker fiiiiint..

MsRacing: Ka slags bil kjør du? 240 av noget slag? Har sikkert sett bilen din i Bodø..

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider