Gå til innhold

Sierra cosworth vs Volvo 740 Tic!!!

Ranger emnet

CossieRS_Øyvind82

Anbefalte innlegg

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hakke 280 gamp på 1.2 bar med grønndyseoppsett og T35 da... Må oppimot 1.6 for å hente det... Orker 1.8 å og da tipper du fint 300 med en god motor... Min gode gamle bremsa 242 hk på 1.4 bar den... :D

Dra opp trykket ditt mann og jakt på traktorer så skal du få se de henger med gjeipen...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke 280 gamp på 1.2 bar med grønndyseoppsett og T35 da... Må oppimot 1.6 for å hente det... Orker 1.8 å og da tipper du fint 300 med en god motor... Min gode gamle bremsa 242 hk på 1.4 bar den... :D

Dra opp trykket ditt mann og jakt på traktorer så skal du få se de henger med gjeipen...

hjul HK eller veiv? dette har jo mye å si. jeg er rimeli flytende nå så ikke les korrektur ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg viste at ford er dårlig.. men 2 uker? jeg syntes det var smålig..

men hva sjedde så? total havari? rusta hull i motorblokka?

Org. turboen er vel innad i fordkretsen kapabel til 1.3bar. Jeg lada 1.9 på innsuget. +-trykkfall gjennom intercooler osv kan man jo tenke seg. Turboen begynte å lage søte lyder og brukte olje som ett uvær :) Motor er like fin

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 bar ja M,m sikkert (kjenner tenningsbanken kommer snikende)... på t3 slutter jo kartet rundt 230hk så ikke med orginal motronic uten spesial chip, dyser, LMM, orginal t3 osv :p

Spesiellt hvor mye ekstra hk noen får med eksos og konfilter. se på bilen som radial her på forumet bygde. hva bremsa han han med ca tilsvarende mods?

Er ikke sikkert det er denne bilen vi snakker om i det hele tatt, men det går bare en gullfarga volvo i horten som det er litt fart i og som har automat. Er helt ening med deg om at det ikke vil gi mye mere enn tenningsbank å lade 1,6. har prøvd det selv. Så da er det ennten en annen bil, eller så må cossien på rulla. For det er noe som ikke stemmer.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det er denne bilen vi snakker om i det hele tatt, men det går bare en gullfarga volvo i horten som det er litt fart i og som har automat. Er helt ening med deg om at det ikke vil gi mye mere enn tenningsbank å lade 1,6. har prøvd det selv. Så da er det ennten en annen bil, eller så må cossien på rulla. For det er noe som ikke stemmer.

Cossien skulle ha gådt bedre enn Volvoen med det oppsettet. YB motoren er mye mer effektiv enn B230ET/FT/FK menne fungerer ikke ting sammen så...

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...
Den eneste bilen jeg kan tenke meg som jeg kan passe beskrivelsene, som jeg har sagt fra første gang dette ble tatt opp. Er denne: AutoDB.no

Tar opp denne tråden igjen jeg, men litt ny info.

Kom over denne på nettet idag å husket denne tråden

Denne 740tic`en er eid av en kompis av meg så vet litt om den.

Den står til salgs her nå

AutoDB-kode: 2046858

http://pics.autodb.no/2046//2046858-bilde1-volvo_740_tic_002.jpg

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo uten tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider