Gå til innhold

Skifte av lykteviskermotor

Ranger emnet

ZyreX

Anbefalte innlegg

Heisann..

Hvor stor prosess er dette? Min har gått på høyre side, så må bytte den..

Hva må jeg ta ut og slik for å komme til? Hovedlykta skjønner jeg, men ser det ikke helt etterpå..

Hvordan får jeg ut akslingen og slikt?

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som volvo_240 sier, er en 8 eller 10 mm mutter bak det "dekselet" på enden av viskeren, skru av den, ta ut grillen din, skru bort den plast-greia på siden av lykta, og du kan bruke nebbtang/liten/tynn fastnøkkel for å skru løs motoren. Eller, om ønskelig, ta ut hele lykta.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Hvor stor prosess er dette? Min har gått på høyre side, så må bytte den..

Hva må jeg ta ut og slik for å komme til? Hovedlykta skjønner jeg, men ser det ikke helt etterpå..

Hvordan får jeg ut akslingen og slikt?

Har selv en slik en jeg kanskje burde bytte.

Har alt hatt den ut en gang, bare for å smøre opp litt, siden det har irra inne i hylsa rundt akslingen.

Og det funka bra en stund. Nå står den fast midt på lykta. :D

Er vel egentlig to ting du burde passe på bare:

1. At du setter armen rett.

2. Når du skal ha av dysa til spyl., ta hele dysa av armen, og la den henge på slangen. Har selv brent meg på at nippelen knakk da jeg skulle ha av slangen. :hammer

Og, du trenger ikke ha ut lykta for å få ut motoren. :tannløs:

Bare litt dårlig plass og litt knoting da. Hehe.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall på modellene før 86 pleier det å være det røde store plastikk eksenter tannhjulet inne i motoren som vokser av reaksjoner med fettet eller noe slik at det blir for trangt for det i metallplata det sitter i.

Jeg kjørte tannhjulet litt i dreibenken, så passet det igjen, men det skal gå å feste det i en drill og file litt på det også.:idea: Det er litt teknikk å få det sammen igjen så armen stopper der den skal, så regn med å prøve og feile litt.

Eller så skaffer du bare en ny motor:D

Det er forresten forskjellig lengde på akselen til armen på nyere modeller, sikkert etter 86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider