Gå til innhold

Sierra cosworth vs Volvo 740 Tic!!!


CossieRS_Øyvind82

Anbefalte innlegg

volvokvaløya: enig. faktisk så er det gøyeste å stille side ved side ved en kompis som er en verdig konkurent. finnes ingenting som er gøyere og gir mer adrelin. he he.

 

Kjenner flere som har volvo og dem går fælt noen av dem. Alltid gøy med raske biler. Bare folk husker å lage register og ikke sånne ekle jesusbiler med høy effekt og dårlig aks. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

volvokvaløya: enig. faktisk så er det gøyeste å stille side ved side ved en kompis som er en verdig konkurent. finnes ingenting som er gøyere og gir mer adrelin. he he.

 

Kjenner flere som har volvo og dem går fælt noen av dem. Alltid gøy med raske biler. Bare folk husker å lage register og ikke sånne ekle jesusbiler med høy effekt og dårlig aks. hehe

 

altså når det gjelder drag så er det jo bare høy effekt som teller da..

og den lille ekle blå jesusbilen har fortalt alle hvor skapet skal stå :deng

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mark1: hvordan er det bare høy effekt som teller? kan du da forklare hvorfor jeg 240-250hk uten noe problem vinner mot RS4 MTM 400+ hk? og det er faktisk ikke sjåføren da hun er skikkelig flink. :race

Og hvorfor vinner 500+ hk i en cosworth uten problem mot polly i 1300+ hk

Og hvorfor griseflekket jonus 1000+ hk polly på drag amatørdrag på skogen hvis effekt er alt.

Har plutselig ikke dekk, hjuloppheng, vekt osv noe å si?

og hvilke er denne ekle blå? og hvilke tider kjører han?

 

 

Nei.. her tror jeg du må bite i gresset og se at det faktisk er MANGE faktorer inni bildet.:naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kom ut litt feil det derre, poenget var at du trenger ikke bredt register for å kjøre drag, så lenge du har maks effekt der girene overlapper hverandre.

Så jeg er selvfølgelig enig med deg om at det er mange faktorer som spiller inn. men når det gjelder motorkarakteristikk så er det kun masse toppeffekt man vil ha..

 

den ekle blå jesus escorten kjører lave 10ere =)

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark1: he he. var litt for å trekke deg også selvom jeg ikke er helt enig. Hvis du f.eks har ganske lange gir må du ha bredere register enn om du kjører en tettsteget kasse med korte gir.

La oss ta ett eksempel: Du kjører 70km/t på første gir og har da 7000rpm

Når du legger inn andre gir faller turtallet ned på 3500

rpm og du drar 140km/t.

Så legger du inn tredje og faller på ned 4500rpm og

drar 217km/t.

 

På en slik motor hjelper det lite med ett register mellom 5500 og 7500 rpm. Nå var jo ikke dette den mest vanlige motoren i gaten da, men når du tenker på at noen av disse volvoene faktisk drar 180-190km/t på tredje så ser du at du vil ha ett behov for register og ikke bare toppeffekt høyt oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dagen min volvo gjør 180 på 3 har jeg klart noe godt ;)

 

1 gir 6000 rpm = 49

2 gir 6000 rpm = 98

3 gir 6000 rpm = 150

4 gir 6000 rpm = 200

5 gir 6000 rpm = 239kmh

 

dette er med 235\45\17" dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår