Gå til innhold

Rykter ang. g-lader corrado

Ranger emnet

vimzzz

Anbefalte innlegg

Hei, driver å skal selge golfen min nå til fordel for en corrado. så hører jeg jo at g-laderne på disse er ekstremt flinke til å bli utslitt:P Lurer på hvor ofte dette fårekommer på en corrado og hva evt. kostnadene er for å ordne opp i det igjen hvis det skulle inntreffe:P Slipper vel unna dette om man turbokonverterer dem og?

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre mye folk som ikke har peil som har hatt G60 biler.

Dei to viktigste reglene for lang levetid er:

*Når man har kjørt hardt trenger den god tid med motoren på lavt turtall for og kjøle seg ned.

*Bruk den beste helsyntetiske oljen du kan finne.

Dette er ting som mange tar som en selvfølge, men jeg har sett altfor mange synde mot det.

OT: Hadde Corrado G60 for 10-12 år siden. Var ikke mange av dei på veiene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har jo aldri vært borti g60 motorer før så var bare litt nysgjerrig på det der, for hørte gladerne hadde det med å bli slitne å måtte overhales eller byttes ut ofte. Selv om jeg antageligvis kommer til å sette i en turbo etterhvert når jeg skaffer meg en corrado...

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, driver å skal selge golfen min nå til fordel for en corrado. så hører jeg jo at g-laderne på disse er ekstremt flinke til å bli utslitt:P Lurer på hvor ofte dette fårekommer på en corrado og hva evt. kostnadene er for å ordne opp i det igjen hvis det skulle inntreffe:P Slipper vel unna dette om man turbokonverterer dem og?

hvis du bruker søkefunksjonen i forumet her så hadde du funnet ut at det du lurte på ang Corrado og G-lader på kortere tid enn det tar for å vente på at noen skal skrive det igjen.

men snill som jeg er så skal jeg da gi deg noen stikkord.

G-laderen går ca 50.000 mellom hver overhaling så jeg ville undersøkt om personen du skal kjøpe av har kvittering på denne overhalingen.

videre så avhenger jo levetiden på laderen mye på hvordan den brukes, for eks; ikke over 2500rpm før oljen har nåd 90 grader.

Grunnen til at så mange er skeptiske til G-laderen er rett og slett at de har hørt om skrekkeksemplene der folk ikke tar vare på laderen, og den da selvfølgelig tar kvelden.

dette kan føre til nokså dyre utgifter i form av ny lader og div overhaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bruker søkefunksjonen i forumet her så hadde du funnet ut at det du lurte på ang Corrado og G-lader på kortere tid enn det tar for å vente på at noen skal skrive det igjen.

men snill som jeg er så skal jeg da gi deg noen stikkord.

G-laderen går ca 50.000 mellom hver overhaling så jeg ville undersøkt om personen du skal kjøpe av har kvittering på denne overhalingen.

videre så avhenger jo levetiden på laderen mye på hvordan den brukes, for eks; ikke over 2500rpm før oljen har nåd 90 grader.

Grunnen til at så mange er skeptiske til G-laderen er rett og slett at de har hørt om skrekkeksemplene der folk ikke tar vare på laderen, og den da selvfølgelig tar kvelden.

dette kan føre til nokså dyre utgifter i form av ny lader og div overhaling.

Tusen takk for responsen. Blir jo corrado på meg uansett nå så fort jeg kvitter meg med golfen. Og takk for tipset på hvordan kjøre den for best mulig måte å holde liv i den, noe som jeg selvsagt ikke visste fra før av. Skal nok ta godt vare på min når jeg får den =) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fader, jeg blir så irritert når disse "ryktene" om at g60 er noe dritt!!! hehe :)

Men folk må da forstå at en corrado g60 trenger AKKURATT samme vedlikehold som alle andre biler, eneste forskjellen er at g-laderen trenger vedlikehold i gitte turnuser avhengi av str på ladehjul.

Og for de som har klart å rase en g-lader, så har den IKKE blitt tatt vare på som den skal, om ikke eieren som selv har den da det skjer, så da tidligere eiere. Uansett så er dette noe man burde og skal ta hennsyn til når man skaffer seg en g60, om man ikke har råd til dette så styr unna. Trenger ikke flere som surver over at g60 er no dritt!!!

Men lykke til med kjøpet, jeg vil anbefale en corrado g60, masse morro for en rimelig penge :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider