Gå til innhold

Har du Volvo med V8?

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hallo. har en 76.mod 244 . med en 5,0 ford v8 med to turboer og et nos big shot lystgass system.. 5 trinns kasse har blitt bygd i mange etapper men nermr seg ferdig nå.. motoren motoren har jeg kjøpt av magnor mydland .. (11,5 liter granada.)så den er bånn solid. hoster opp rundt 450-500 hk uten gass og rundt 800nm .har lakka den i vinter og driver og setter den sammen nå. skal legge inn bilder når jeg skjønner hvordan he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å få godkjent volvo 780 med v8?

har lyst til å bygge det, mener jeg har sett at det er en som har noe sånt her inne?

 

hvordan er det i tilfelle å få godkjent det med turbo (4stk for å være nøyaktig)?

 

er på utkikk etter et prosjekt som ikke er for fint, men uten rust i noen stor grad. da kan man ha i bur, v8, turboer, manuell osv og lage en liten sleeper!

 

greit å vite, for v6'ern er jo ikke aktuell som prosjektmotor, og turboer med manuell vokser ikke på trær....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, vingerskær å a'gætt!

 

utflytta sådan her!

 

du får vel godkjent "helbur" hvis dørstreverne kan skrues ut ved gatekjøring. så kan man skru de av når man skal vise den, og siden er jo ikke det noe problem. er vel en tullete regel så alle og enhver skal kunne komme seg ut av bilen, men klarer de ikke å komme seg inn heller er det jo ikkeno problem.

 

noen som har erfaring med egenbygde bærearmer og bakstillingsombygging? vet de bruker diffhuset på 960 i supernasjonal rc og bygger egne bærearmer og fjørbein (faktisk det samme som dalback gjorde på den blå poloen, og tror faktisk det er det baki golfen også.) er visst bombesikkert!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hvert nede på biltilsynet med bilen min, fikk ikke godkjent bak selene på eu, å jeg bytta de men fortsatt ikke godkjent, så da sa jeg på kødd, jeg kan like gjerne kaste ut sete å sælene å sette inn buret mitt å komme ned, da sa han, ja det kan du, så lenge du har lisens på eks rally. å det buret er ett nasjonal bur, hel bur med andre ord, å de godkjenner de hvertfall, til gate bruk

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å få godkjent volvo 780 med v8?

har lyst til å bygge det, mener jeg har sett at det er en som har noe sånt her inne?

 

hvordan er det i tilfelle å få godkjent det med turbo (4stk for å være nøyaktig)?

 

Ja det er min du har sett :)

 

Jeg måtte søke SFOOR om godkjenning av min, men det meste var jo originalt. Så det gikk bra. Totalvekta og forakselvekta er et problem, da Volvo-Norge ikke øker vektene (slik de gjør på 200-serien). Alu topper er et must, men helst hel-alu motor..

 

Men V8 OG Turbo er bare å glømme hvis du skal godkjenne den.

Har også hørt at du får problemer med manuell kasse.

Dessuten er det temmelig trangt uten turbo. 2 turboer går under tvil, hvis du ofrer A/C kompressoren. 4 stk... vel, lykke til..

 

780V8008.jpg

780V8007.jpg

780V8005.jpg

780V8004.jpg

Motor.jpg

Dash.jpg

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har vi den, ja!

 

de er ikke noe glad i overladning, altså. er sfoor noe å'la det de har i sverige, der man kan vise bilen for noen som kun holder på med sånt, og steder ut godkjenninger sjøl? er underlagt bt, selvfølgelig.

 

hva er argumentet med manuell kontra automat da? er vel et fett hvordan man girer skiten? hadde tenkt å finne en alu-8er, har hørt at rovers (er vel samma som en amr. v8?) veier 30 kg mindre enn b230, så der løser man vel vektproblemet. på den annen side kan man jo få sakene godkjent av bt og bygge om etterpå, siden senere eu-kontroller ikke er noe problem? ved en ev.t ulykke, som ikkke skal skje, bryr de seg neppe om type giring.

 

det som er litt mer spennende er hva de mener om bur, helsveist karosseri, rørbærearmer og fjørbein rund baut?

 

vil ha en bil som bare ser litt råere ut en orginal, men er myyyyye råere når man skal vise hvor skigarden står!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er min du har sett :)

 

Jeg måtte søke SFOOR om godkjenning av min, men det meste var jo originalt. Så det gikk bra. Totalvekta og forakselvekta er et problem, da Volvo-Norge ikke øker vektene (slik de gjør på 200-serien). Alu topper er et must, men helst hel-alu motor..

 

Men V8 OG Turbo er bare å glømme hvis du skal godkjenne den.

Har også hørt at du får problemer med manuell kasse.

Dessuten er det temmelig trangt uten turbo. 2 turboer går under tvil, hvis du ofrer A/C kompressoren. 4 stk... vel, lykke til..

 

780V8008.jpg

780V8007.jpg

780V8005.jpg

780V8004.jpg

Motor.jpg

Dash.jpg

 

Og du skal selge denne her for hvor mye? alacocaina

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår