Gå til innhold

turbo trykk på golf 2 85 mod

Ranger emnet


subarualfen

Anbefalte innlegg

hehe! fett :D! men spørsmålet er vel kor lenge det holder?! eg vill ha bilen en god stund og kunne selge den med motor i bra stand :P!

 

still opp til en bar du.. er ikke annbefalt noe mere.. er viktig at det ryker litt når du har fult turbotrykk.. alså ved feks 3500 omdr i 3 giret..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En disel motor må ha mer disel-motor må ha mer trykk og mengde disel for at den skal levere mer effekt, og turben din klare 1bar trykk sirka, men på disel pumpa er det ein settskru du må løsne. Deretter skru du den inn en omdreinig og en halv å halv etter det. Husk når du prøvekjører i dagslys å den ryker svart røyk går den med disel overskudd. Er ikke alle disler som har wastegate på turboen heller, da er de kunn disel mengden som avgir hvor mye den lader.

 

Og tilbake til dere som har vert oppe i 1,8bar ladetrykk er det bare motstand i turbo og innsugmanefoil. EN turbo klarer bare å levere enn viss mengde luft og trykk sant. Men når turboen bare lager mer trykk er det ikke sikkert den leverer noe mer mengde med luft å da er jo vitsen borte med å øke trykk. Det fins fløde kart til 80% turber som blir produsert. Et eksmpel.

http://www.turboneticsinc.com/cm_t4601.htm

Golf mk1 midtmotor 2,2T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde 1,6 jeg da.. merket stor forsjell ved en bar.. men ikke før jeg stilte etter diesel..en dieselbil som er stilt inn for en bar vill ryke noe felt hvis du båtner gassen på lavt turtall eller før turboen har spolet seg opp.. riktig at den egentlig ikke skal ryke, men kjører man med for lite diesel så brenner man stemplene osv.. heller ryke litt for mye enn litt for lite er min mening.. for og få opp turbotrykket strupet jeg bare ned slangen som går til WG.. på dieselpumpen skrur du den vegen som gjør at motoren ruser seg opp.. må stille ned tomgangen etterpå.. det gjør du med den skruen på siden.. alså den som stopper "gass tingen"

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er diesel mengden du regulerer turtallet med. Mere disesel= mere varme.

 

hmm.. dette gjelder bensinmotorer etter hva jeg har hørt, men ikke diesel.. Alså jeg er ikke noen professor, dette er noe jeg har fått forklart av andre.. Men det er værtfall ikke sundt for motor og kjøre for høyt turbotrykk i forhold til diesel. er heller ikke vits..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilte turbotrykk og diesel på max en liten tur før jeg solgte bilen.. gamle diesel bilen gikk som ei kule.. 0-100 på under 10sek. da med forsiktig giring pga andregiret var litt slitt.. litt domt at turboen bruker litt tid på å lade max.. drog ut andregiret fikk ca 1 bar.. måtte dra ut tredje for å få den opp på 1,5..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke å anbefale å kjøre så turboen snurrer opp over 1 bar bare ved rusing på disse motorene i hvertfall! fikk aldri prøvd hvor mye turboen klarer da Turboen tok kvelden da den ladet over 1 bar ved rusing! (uten motstand) det er myye syns nå jeg på en såpass liten motor.!

 

hmm.. ladet ikke noe min når jeg bare ruset.. er generelt det at dieselmotorer ikke liter turtall uten motstand.. har hørt om en som tok kveld under CO test på eu kontroll ved rusing.. var påstilt denne da så motoren fikk for mye turtall.. stilte ned min sånn at den så vitt gikk jeg.. klarte akkurat kravet.

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår