Gå til innhold

NY Motorteknologi!!

Ranger emnet


en sei

Anbefalte innlegg

Nettopp fordi CO2 utslippene tar knekken på ozonlaget, som igjen fører til globaloppvarming. Og som vi alle vet smelter polene, isen på grønnland og Norges isbreer faretruende fort, nettopp pga. global oppvarming.

 

Her må du lese leksene dine én gang til. CO2 har ingen innvirkning på ozonlaget. Og ozonlaget har ingen virkning på drivhuseffekten.

Det som bryter ned ozonlaget er typsik KFK-forbindelser. Mindre ozonlag fører til sterkere (og farligere) stråling som gir oss hudkreft o.l.

 

Drivhuseffekten påvirkes derimot direkte av CO2. Men den "gassen" som bidrar mest til drivhuseffekten er faktisk vanndamp. F.eks. i form av skyer.

Og her er det naturlig å tilføye at jorden hadde vært ubeboelig uten drivhuseffekten. Den er en naturlig del av atmosfæren vår.

Økt drivhuseffekt kan være skadelig, men konsekvensene av det blir bare spekulasjoner!

Hva om polene smelter... Vil vannet stige? Noen forskere mener det. Men vi må ikke glemme at det ville føre til en utrolig stor fordampning av de "nye" havene. For alt vi vet kan vannstanden faktisk synke. (Ikke at JEG tror det.)

 

Uansett så tror jeg ikke at mennesket klarer å forandre været på kloden vår. Selv om vi slipper ut store mengder CO2, så er det fremdeles bare 0,03 % av hva jordkloden selv produserer. Dette i form av forråtnelsesprosesser o.l.

 

Nok OT fra meg i kveld. God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fundere på en ting...

 

Det er INGEN steder i verden hvor de har så strenge utslippskrav fra kjøretøyer som i California. Hvorfor er det da slik at det ikke er laget dieselbiler rene nok til å gå igjennom miljøkravene der borte? Muligens fordi det ikke er mulig?

 

En '79-modell forgassermotor, med Calif.-godkjenning, kommer gjennom utslippskravene for '91-modell bil i Norge... Og amerikanske biler/motorer er miljøværstinger?????

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fundere på en ting...

 

Det er INGEN steder i verden hvor de har så strenge utslippskrav fra kjøretøyer som i California. Hvorfor er det da slik at det ikke er laget dieselbiler rene nok til å gå igjennom miljøkravene der borte? Muligens fordi det ikke er mulig?

 

Godt spørsmål! :)

Hvem er det som plutselig har funnet ut at dieselbiler er miljøvennlige egentlig? :puke:

De slipper kanskje ikke ut så mye CO2 som en bensinbil, men de slipper ut NOx og andre partikler som er mye "farligere" enn CO2.

De er nær-miljø-Uvennlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego: Regjeringa har diskutert seg imellom og kommet fram til at dieselbiler er MYE mer miljøvennlige enn det bensinbiler er! Har de spurt noen som kan med det? Neppe. Har de snakka med de politikerene som har vedtatt verdens strengeste regelverk angående dette? Aldri...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si takk til turboed1 for et morsomt og tankevekkende innlegg.

 

Er jo stupid å pumpe opp olja i en helvetes fart å selge den til alle og enhver inkl. f.eks Vietnam og Thailand, hvor illeluktende tohjulinger står for nærmere 99.9% av forurensninga.

 

Hvorfor blir du sittende hjemme en sen sommerdag blakk og lysten på en biltur? Det er fordi Huan har kjøpt vår "rimelige" bensin for å Frakte seg og komodovaranen rundt om i bygatene med tohjulingen for å tjene en slant på teite turister.

 

Forurensningen blir jo den samme siden rubbel og bit blir forbrukt på en eller annen måte uavhengig av våre syke bensinpriser.

 

Ingen har vel mer rett til å forurense mer enn andre men sånn e det no bare..

 

Og til slutt turboed1...om "profilen" din stemmer må jeg bare få si løkke på reisa. Hadde ikke sitti på en meter for 1 million..selv om du hadde hett Børre..

 

v

lev :nono:

l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til slutt turboed1...om "profilen" din stemmer må jeg bare få si løkke på reisa. Hadde ikke sitti på en meter for 1 million..selv om du hadde hett Børre..

 

v

lev :nono:

l

...ikke noe problem det... hadde eks-dama bakpå den på ferie jeg,når den var rundt såder 275 hk... går ikke så fort når man ikke vrir stort på rulla. :) ...eneste klagen jeg fikk var at fothvilerene bak satt for høyt,så hun ble nummen i bena. Men,hun er historie...og det er forhvilerene bak + setet også. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi hadde "slått av" all forurensning i dette øyeblikk, hadde det ikke tatt lang tid før jorda hadde blitt overopphetet. Hvorfor? Fordi alt vi slipper ut legger seg som en "smog" og bidrar til kjøligere klima. På den annen side - dersom vi ikke trapper ned forurensningen sliter vi likevel. Uansett er vi fucked.

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ikke noe problem det... hadde eks-dama bakpå den på ferie jeg,når den var rundt såder 275 hk... går ikke så fort når man ikke vrir stort på rulla. :) ...eneste klagen jeg fikk var at fothvilerene bak satt for høyt,så hun ble nummen i bena. Men,hun er historie...og det er forhvilerene bak + setet også. :)

 

Sa bare at jeg ikke ville sitti på, men skulle du være i Trondheim en gang..PM for prøvekjøring.:boxing

 

Draget i den konstruksjonen regner jeg med skremmer fanden på flatmark. Dama må jo boltes i ramma eller surres i plastfolie på ryggen så hun ikke fallera.

 

Er en fra Trondheim med lik sykkel med 1450 og rundt 180 på hjulet. Har banka det meste inntil nylig i Trondheim den ved visse anledninger. Ser ut til å ta det med ro rundt hushjørnene i sentrumsgatene iallefall. Vekta/balansen i sykkelen er jo såpass rett at forhjulet holder seg bra nede.

 

Helt sikkert gøyy å dra løs hjulet i 40 km/t på tredje med en hylende nymoderne kjempeveps i allianse med sin fortvilte eier på siden.. og sammen må de innse..det skal jo godt gjøres å slå en god gammel resept.dragcar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa bare at jeg ikke ville sitti på, men skulle du være i Trondheim en gang..PM for prøvekjøring.:boxing
Deal. Gled deg til sommeren. ;)

 

Draget i den konstruksjonen regner jeg med skremmer fanden på flatmark. Dama må jo boltes i ramma eller surres i plastfolie på ryggen så hun ikke fallera.
Jupp. Så er man glad i dama (og husfreden) gasser man ikke stort med henne bakpå. Nei,det var ikke sykkelen som var årsak til bruddet.

 

Er en fra Trondheim med lik sykkel med 1450 og rundt 180 på hjulet. Har banka det meste inntil nylig i Trondheim den ved visse anledninger. Ser ut til å ta det med ro rundt hushjørnene i sentrumsgatene iallefall. Vekta/balansen i sykkelen er jo såpass rett at forhjulet holder seg bra nede.
Neppe lik sykkel.. ;) Min er en forkledd og helt ombygd gamling...den første 1100R'en som kom,i 1986...den ligner bare litt (mye) på en GSX-R750 '91... :D Hjulet nede..? Heldig kar....

 

Helt sikkert gøyy å dra løs hjulet i 40 km/t på tredje med en hylende nymoderne kjempeveps i allianse med sin fortvilte eier på siden.. og sammen må de innse..det skal jo godt gjøres å slå en god gammel resept.dragcar
På tredje går den knapt på tomgang i 40... den er drevet til 260 km/t på det giret. Men,den river seg løs den...i 120,sånn ca. Hvis den da ikke finner grep da...hvorpå jeg ser grantoppene oppned bak meg.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all ære og beundring for din entusiasme må jeg bare si. Denne sykkelen ville jeg ikke lånt bort til noen og helt sikkert ikke til min egen bror..Mulig jeg kan virke både teit og kjip.. jeg kjenner kanskje en..tilnærmet uerfaren motorsyklist.. på bakgrunn av at han kjører med hue...

 

Har erfart både skyld..uskyld, ubetenksomet, korttenkthet, og etterpåklokskap i rikt monn, nok til at jeg skjønner at dette er en sykkel for andakt...og dragbruk. Går jo ikke ann å tømme sykkelen og deg selv daglig heller..Iallefall ikke begge deler samtidlig.:)

 

Men en fet sykkel har du.................definitivt!

 

Ikke arrester meg..men mener å vite at det var/er en 85/86 GSX 1250?? usa mod. Totalombygd hjemmebygge av fyr med tilgang på svært snasent verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all ære og beundring for din entusiasme må jeg bare si. Denne sykkelen ville jeg ikke lånt bort til noen og helt sikkert ikke til min egen bror..Mulig jeg kan virke både teit og kjip.. jeg kjenner kanskje en..tilnærmet uerfaren motorsyklist.. på bakgrunn av at han kjører med hue...
Hvilket jeg gjør også...tenker man ikke,så biter den... har hatt noen "Kodak moments" med den og lært det...Men jeg har faktisk lånt den bort,og det har gått greit. De fleste får bare 0.5 bar på tredje eller noe,slipper gassen,bremser og sier jeg er sinnsyk etterpå.. :D

 

Har erfart både skyld..uskyld, ubetenksomet, korttenkthet, og etterpåklokskap i rikt monn, nok til at jeg skjønner at dette er en sykkel for andakt...og dragbruk. Går jo ikke ann å tømme sykkelen og deg selv daglig heller..Iallefall ikke begge deler samtidlig.:)
Tømme den gjør man kun på en egnet flystripe,og definitivt ikke uten omtanke eller daglig... Den gjør 365 km/t,og det har man ikke på noen som helst vei i Norge... den beste veien du vet om er dumpete som f i den hastigheten.

 

Men en fet sykkel har du.................definitivt!
Takker og bukker :)

 

Ikke arrester meg..men mener å vite at det var/er en 85/86 GSX?? 1250 usa mod. Totalombygd hjemmebygge av fyr med tilgang på svært snasent verktøy.
Sykkelen hans..? Eller min?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette er ekstreme saker..selv har jeg bare kjørt R1 med hjelmen på albuen på et relativt lite bensinstasjonsområde...men får vel også smålåne den uten å kjenne ham personlig...takka faktisk nei..

 

Kompisen min har lånt R1 av travel familiefar med sans for banekjøring i lange perioder av gangen...ansvarsforsikring..

 

Helt alene...

Bekjentskaper er kjekke for noen...noen ganger..

 

Og for å ikke kjede noen...Hvordan kan det ha seg BMW nettopp har lært seg å beherske bensinturboteknologi...

 

Mens VW har laget diesel, bensin, turbo..w.t.f ?

 

Hadde aldri takka nei til en elbil. med 1000nm fra 0 omdreininger jeg nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å ikke kjede noen...Hvordan kan det ha seg BMW nettopp har lært seg å beherske bensinturboteknologi...

Det har de da ikke gjort... de var jo tidlig ute med 2002 turbo de...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår