Turboed1 Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Spitfie kom vel bare med Merlin:wonder: Spit'en kom med Merlin og Griffon motorer. En Meteor er en Merlin uten presse,brukt blant annet i tanks og MTB'er. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 va sikkert derfor dinosauran å strøyk med..... de kjørte for lite miljøvennlige biler!!!!! :volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Mulig jeg var litt rask i avtrekkeren der...Tenkte vel helst på Can-am i forbindelse med hk..inkludert noen skrytehester.. Synes uansett fortidens racingteknologi er veldig imponerende med tanke på datidens kunnskap mot dagens avanserte hjelpemidler.(verktøy/elektronikk) Tenk hvor raskt datateknologien har utviklet seg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Ja det er helt fantastisk hva man greide før i tiden med det verktøyet de hadde tilgjengelig. Var ikke mye cnc maskinering på 70 tallet akkurat. 1500hk på en 1.5 liter motor er ikke usannsynelig egenlig. Jeg vet det har vært gjort med kompressor som et forsøksprosjekt men, hvor lenge den motoren gikk vites ikke. Det skal bli gøy og se når VTG turboer begynner og komme for fullt i tuning miljøet, turbomotorer blir ikke det samme ;) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Spit'en kom med Merlin og Griffon motorer. En Meteor er en Merlin uten presse,brukt blant annet i tanks og MTB'er. :) Skjønte det at Meteoren var en Merlin med presse:) Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Produserte ikke Rolls Royce de V12'erne som sto i Spitfire? Hvis man får plass til en sånn i en bil, fy som det hadde gått! ...Og tenk den lyden.. (Nå har vel egentlig tråden sport av igjen, fra ny motorteknologi til gammel motorteknologi...) :hammer Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 [quote name=Mordach1) (Nå har vel egentlig tråden sport av igjen, fra ny motorteknologi til gammel motorteknologi...) :hammer[/quote] Er jo svært lite interesse eller bidrag angående ny teknologi...så hvorfor ikke? Gammel teknologi kan jo egentlig være like imponerende sier nå jeg...Uten å referere til kilder var jo elbiler nærmest like utbredt i for lenge, lenge kjempelenge siden..og var et alternativ til annen fremdrift...til sitt bruk.. Bmw er vel nærmest i gang med å relansere dampdrift med sin kommende turbosteamer (var det ikke det det hette?) hvor forbruket senkes og ytelsene økes.. For min del kan tråden gjerne omhandle romfartteknologi for den del... Men æ elske no offtopic æ da...:ass: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Spit'en kom med Merlin og Griffon motorer. En Meteor er en Merlin uten presse,brukt blant annet i tanks og MTB'er. :) Hvilken Spitfire var det Griffon satt i foresten? Var det kanskje motoren som protypen hadde eller tenker jeg på et annet fly nå? Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Produserte ikke Rolls Royce de V12'erne som sto i Spitfire? Hvis man får plass til en sånn i en bil, fy som det hadde gått! ...Og tenk den lyden.. Rolls produserte Merlin i England,Packard lisensproduserte den i USA (og i Australia,mener jeg å huske...men der var produksjonen begrenset.) Litt voksen bil,så får du inn den... er bare ca 2 meter lang med pressa og prop-driven på. :D ...men 1600 hk er små-brutalt...i bil. 3000 Nm likeså. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Hvilken Spitfire var det Griffon satt i foresten? Var det kanskje motoren som protypen hadde eller tenker jeg på et annet fly nå? Griffon satt i Spitfire fra og med Mk 14 (mener jeg det var) som var foto-versjon.. Mye større motor. Over 6 liter større, var vel på 36200 cc omtrent. Spit F.21 hadde vel 2250 hk på 3000 rpm i den... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Skal prøve å pushe på så vi bruker E85 på driftevogna... mye større tuningvindu med det,også. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.