Gå til innhold

NY Motorteknologi!!

Ranger emnet


en sei

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mulig jeg var litt rask i avtrekkeren der...Tenkte vel helst på Can-am i forbindelse med hk..inkludert noen skrytehester..

 

Synes uansett fortidens racingteknologi er veldig imponerende med tanke på datidens kunnskap mot dagens avanserte hjelpemidler.(verktøy/elektronikk)

 

Tenk hvor raskt datateknologien har utviklet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt fantastisk hva man greide før i tiden med det verktøyet de hadde tilgjengelig. Var ikke mye cnc maskinering på 70 tallet akkurat. 1500hk på en 1.5 liter motor er ikke usannsynelig egenlig. Jeg vet det har vært gjort med kompressor som et forsøksprosjekt men, hvor lenge den motoren gikk vites ikke. Det skal bli gøy og se når VTG turboer begynner og komme for fullt i tuning miljøet, turbomotorer blir ikke det samme ;)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produserte ikke Rolls Royce de V12'erne som sto i Spitfire? Hvis man får plass til en sånn i en bil, fy som det hadde gått! ...Og tenk den lyden..

 

(Nå har vel egentlig tråden sport av igjen, fra ny motorteknologi til gammel motorteknologi...) :hammer

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mordach1)

 

(Nå har vel egentlig tråden sport av igjen, fra ny motorteknologi til gammel motorteknologi...) :hammer[/quote]

 

Er jo svært lite interesse eller bidrag angående ny teknologi...så hvorfor ikke?

 

Gammel teknologi kan jo egentlig være like imponerende sier nå jeg...Uten å referere til kilder var jo elbiler nærmest like utbredt i for lenge, lenge kjempelenge siden..og var et alternativ til annen fremdrift...til sitt bruk..

 

Bmw er vel nærmest i gang med å relansere dampdrift med sin kommende turbosteamer (var det ikke det det hette?) hvor forbruket senkes og ytelsene økes..

 

For min del kan tråden gjerne omhandle romfartteknologi for den del...

 

Men æ elske no offtopic æ da...:ass:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spit'en kom med Merlin og Griffon motorer. En Meteor er en Merlin uten presse,brukt blant annet i tanks og MTB'er. :)

 

Hvilken Spitfire var det Griffon satt i foresten? Var det kanskje motoren som protypen hadde eller tenker jeg på et annet fly nå?

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produserte ikke Rolls Royce de V12'erne som sto i Spitfire? Hvis man får plass til en sånn i en bil, fy som det hadde gått! ...Og tenk den lyden..

Rolls produserte Merlin i England,Packard lisensproduserte den i USA (og i Australia,mener jeg å huske...men der var produksjonen begrenset.)

 

Litt voksen bil,så får du inn den... er bare ca 2 meter lang med pressa og prop-driven på. :D ...men 1600 hk er små-brutalt...i bil. 3000 Nm likeså.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Spitfire var det Griffon satt i foresten? Var det kanskje motoren som protypen hadde eller tenker jeg på et annet fly nå?
Griffon satt i Spitfire fra og med Mk 14 (mener jeg det var) som var foto-versjon.. Mye større motor. Over 6 liter større, var vel på 36200 cc omtrent. Spit F.21 hadde vel 2250 hk på 3000 rpm i den...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår