Gå til innhold

Sammenhengen mellom komp.Trykk og forhold?

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

Så det jeg lurer på er,

Jeg har en motor som har et kompforhold på 9:1 (eller blir det 1:9?)

Dere skjønner hva jeg mener. så skal jeg måle komp.trykket i bar. Er det da en fasit på hvor mye det skal være så fremst at sylinderen og forbrenningsrom danner et tett kammer og ikke lekker noe luft?

 

Blir ikke komp.trykket i dette tilfellet 10bar?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9:1 er det du har. Men trykket kan du ikke regne ut fra det. Det avhenger av når innsugsventilen stenger... Effektiv kompresjon. Og den er lavere enn dine 9:1...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår