Mustang95 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Går vel glatt 1000,- per tank tenker jeg. Med Xcal2'n kan du programere H2'n for Performance eller økonomisk tune. :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F.L. Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Går vel glatt 1000,- per tank tenker jeg. Med Xcal2'n kan du programere H2'n for Performance eller økonomisk tune. :) Hvis jeg ikke kjører den helt tom ja:) Har tunet den med en sån sak. Ikke Xcal2 men en annen. Gikk litt ned syns jeg. Men så må man jo gi på litt her og der da. Så man får litt fet lyd.:) Så da går bensinforbruket fort opp igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Viss motoren skal tunes SKIKKELIG må man bruke et program å reflashe ECU`en. På disse nye Gen III motorene så vet jeg kun om http://www.boostperformance.no som driver med slikt her til lands. Foresten mulig at http://www.techlinebilelektro.no også programerer om GenIII ECU`er. Men også mulig at Procharger kan sende deg en ferdig programert ECU, men beste er å få det tunet i bilen. Er begrenset hva man kan fib tune med slike håndholdte tunere som det var snakk om her. (viss det var en håndholdt tuner da, jeg oppfattet det ihvertfall slik) Og JA, ProCharger er det som er å regne som mest "bang for tha buck" kompressorene nå tildags :) LØØØØP Å KJØP :D Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Viss motoren skal tunes SKIKKELIG må man bruke et program å reflashe ECU`en. På disse nye Gen III motorene så vet jeg kun om http://www.boostperformance.no som driver med slikt her til lands. Foresten mulig at http://www.techlinebilelektro.no også programerer om GenIII ECU`er. Men også mulig at Procharger kan sende deg en ferdig programert ECU, men beste er å få det tunet i bilen. Er begrenset hva man kan fib tune med slike håndholdte tunere som det var snakk om her. (viss det var en håndholdt tuner da, jeg oppfattet det ihvertfall slik) Og JA, ProCharger er det som er å regne som mest "bang for tha buck" kompressorene nå tildags :) LØØØØP Å KJØP :D Når man kjøper XCal2 får man med 2-3 programmer som er skredder sydd til bilen man skal bruke den på ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F.L. Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Viss motoren skal tunes SKIKKELIG må man bruke et program å reflashe ECU`en. På disse nye Gen III motorene så vet jeg kun om http://www.boostperformance.no som driver med slikt her til lands. Foresten mulig at http://www.techlinebilelektro.no også programerer om GenIII ECU`er. Men også mulig at Procharger kan sende deg en ferdig programert ECU, men beste er å få det tunet i bilen. Er begrenset hva man kan fib tune med slike håndholdte tunere som det var snakk om her. (viss det var en håndholdt tuner da, jeg oppfattet det ihvertfall slik) Og JA, ProCharger er det som er å regne som mest "bang for tha buck" kompressorene nå tildags :) LØØØØP Å KJØP :D Var snakk om håndholdte tunere ja. Takk for tipset. Skal ta å slå på tråden til de jeg og ta en prat jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F.L. Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Når man kjøper XCal2 får man med 2-3 programmer som er skredder sydd til bilen man skal bruke den på ;) Men det er jo lettere med noe som XCal2 da. Bare plug and play:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Men det er jo lettere med noe som XCal2 da. Bare plug and play:) Helt riktig, og om du merker at noe er galt med programmet du flasher ECU'n med så er det bare å si ifra så fikser dem det, eller så følger det med 3-4 programmer (hvis ikke så ligger de gratis på siden dems) hvor du kan justere selv. Man kan også logge så å si alt via XCal2'n med PC'n. Da ser man for hva man trenger å justere. Da får man en ny fil i emailen som man laster opp til XCal2'n og deretter inn i ECU'n :) MEN, ingenting slår å sette bilen på rulle og programere bilen på den måten, men det koster mye mer da. Og man kan lese "Check Engine" codene med XCal2'n, så slipper man å dra på verksted og feilsøke der. Man kan lese og slette de codene, så kan man dra til verksted og si til dem hva de skal gjøre med bilen, eller fikse det selv via XCal2'n om man kan det ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Eneste som er bedre enn å tune på rulle er å tune på vegen, men det er ENDA dyrere igjen.... Men å få en "tune" som er laget i USA som skal brukes i Norge, tja det går sikkert greit det, men for beste trygghet så bør du ihvertfall dyno teste bilen etterpå for å se hvordan alt oppfører seg osv Men foralldel, når du setter på kompressor. Skift kam også, det gjør UNDERVERKER i disse GENIII motorene selv om din barte er 5,3l, eller har du 6,0l støpejerns motoren??? Da ligger du VELDIG bra ann, og bør ihertfall spandere på den en kam, nye støtstenger og ARP rådebolter. Lykke til, og ta gjerne en titt i "LS1 tråden" her på Amcar forumet, er en egen tråd for GenIII smallblock chevy motorer :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F.L. Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Eneste som er bedre enn å tune på rulle er å tune på vegen, men det er ENDA dyrere igjen.... Men å få en "tune" som er laget i USA som skal brukes i Norge, tja det går sikkert greit det, men for beste trygghet så bør du ihvertfall dyno teste bilen etterpå for å se hvordan alt oppfører seg osv Men foralldel, når du setter på kompressor. Skift kam også, det gjør UNDERVERKER i disse GENIII motorene selv om din barte er 5,3l, eller har du 6,0l støpejerns motoren??? Da ligger du VELDIG bra ann, og bør ihertfall spandere på den en kam, nye støtstenger og ARP rådebolter. Lykke til, og ta gjerne en titt i "LS1 tråden" her på Amcar forumet, er en egen tråd for GenIII smallblock chevy motorer :) Har nok 6 litern. Så da er det vel bare å kline til. He he. Får ta kompressor først. Så får vi se hva det blir til. Mye vill ha mer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Eneste som er bedre enn å tune på rulle er å tune på vegen, men det er ENDA dyrere igjen.... Men å få en "tune" som er laget i USA som skal brukes i Norge, tja det går sikkert greit det, men for beste trygghet så bør du ihvertfall dyno teste bilen etterpå for å se hvordan alt oppfører seg osv Men foralldel, når du setter på kompressor. Skift kam også, det gjør UNDERVERKER i disse GENIII motorene selv om din barte er 5,3l, eller har du 6,0l støpejerns motoren??? Da ligger du VELDIG bra ann, og bør ihertfall spandere på den en kam, nye støtstenger og ARP rådebolter. Lykke til, og ta gjerne en titt i "LS1 tråden" her på Amcar forumet, er en egen tråd for GenIII smallblock chevy motorer :) Er ikke så dyrt å tune på veien med XCal2'n siden den kan vise deg live på en bærbar om hvordan bilen har det. Da er det bare å se igjennom loggen og så gjøre de nødvendige justeringer, der og da ;) Og da er det bare å sende en email med loggen til SCT så rekker de opp i programmet og sender ny fil tilbake. Så at de er i USA er ikkeno problem. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F.L. Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Jeg har tenkt til å montere LPG gassanleg i bilen også. Er det noen som vet om det går når jeg også vil ha procharger kompressor. For med det porcharger kittet ser jeg at det følger med ekstra bensinpumpe. Vil jeg bare miste mange hester når jeg da kjører på gass? Eller vil det ikke funke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Send dem en mail og hør :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Propan har meget høyt oktan tall (omregnet til oktan da) på ca 115oktan. Vet det har vert noen skriverier i HotRod Magazine ang dette men kan ikke huske det igjen. Beste er nok å sende en mail ja. Mustang95, har du noen link til denne tuneren? Har selv en LS1 motor og har satt en i en Manta for en kompis, så vi skal tune litt vi og kan du si, men går nok for HP Tuner tenker jeg. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Propan har meget høyt oktan tall (omregnet til oktan da) på ca 115oktan. Vet det har vert noen skriverier i HotRod Magazine ang dette men kan ikke huske det igjen. Beste er nok å sende en mail ja. Mustang95, har du noen link til denne tuneren? Har selv en LS1 motor og har satt en i en Manta for en kompis, så vi skal tune litt vi og kan du si, men går nok for HP Tuner tenker jeg. Har gitt den ut her før, men er: http://www.sctflash.com Det kommer en nye tuner som er litt bedre, men også dyrere. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Lønner sg nok å montere gassanlegg for driftskostnaden sin del ja. Erfaringsmessig kan du regne med en halvering av kostnaden pr. mil. Skal være litt forsiktig med kompressor og gass. Går "magrere" med gass og det anbefales faktisk å slå over på bensin når en skal belaste motoren hardt. Hvor mye effekt er det forresten oppgitt i Hummeren? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.