Gå til innhold

350...mer ompf.Ny eller renovere?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Første post på forumet.

 

Kjøpte en GMC c1500 -90 med TBI i sommer. Motoren er litt "syk" ikke sikkert det er noe alvorlig men datan raporterer 32,44, og 45 så det er ganske mye å orden opp i. Men det har jeg ikke tenkt å gjøre.

 

Plan er å trimme til en 350-400hp. bilen har en nesten ny rats 700 kasse så det skulle holde.

 

spørsmålen er.

 

1. har noen en strøken 350 forgassermotor til salgs? Gjerne med trim (med de riktige komponentene :-)

 

2. hva med motorrenoverere, noen bra eller noen man ikke bør besøke? Tenkte kanskje å gjøre det meste av jobben selv hvis jeg nå bestemmer meg for å renovere......hva med motorrenoverere i sverige.....det er billigere?

 

3. Ny motor? Goodwrench.....

 

4. er det noen her som har skiftet fra 350TBI/TH700 til forgasser. Trenger all hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Code 32, 44, 45 høres ut som en gåen O2 sensor. Hadde startet der hvis jeg var deg, for det er jo litt i overkant å bytte motor hvis det er det eneste som plager :) Kan jo heller kjøpe presse for penga som du sparer :D

 

BTW, må bare si at jeg DIGGER Sportsidene! Hadde en '89 4x4 Silverado Sportside før, og det var den morsomste bilen jeg har hatt. Hadde samme motoren i den, og forøvrig også i den Tahoe'n jeg har nå.

 

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å få mange flere hester, behold motoren, kjøp et sett med Votecheads, litt kvassere kam, headers, ny TBI gasser med et edelbrookinnsug og du er falig nær, 350 hester.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede et tbi system i bilen, det er ikke det samme som et tpi system, forskjellen vet du sikkert. En ny tbi forgasser vil være en bolt on på det systemet du allerede har. om du vil ha en 454 eller trimmer din 350 vil ledingsettet være det du allerede har, det som må forandres er Eprommen din hvis du kjøper en 454 eller trimmer 350 din veldig mye. Skal du ha Tpi må du bygge om ledingsettet dit eller kjøpe et fedig sett til ca. 5000 kr. jeg ville lagt disse pengene i motoren og beholdt tbi systemet. Det jeg prøver å si er at en motor er en motor, hvordan du mater den er et valg du selv tar, forgasser, tbi eller tpi, eller et system fra axel eldelbork etc.

Det er du som bestemmer hva du vil. Men hvis du nøyer deg med 350 400 hester ville jeg bygd vidre på den motoren du allerede har. Men husk en ting Torque is how hard you hit the wall, horsepower is how fast you hit the same wall

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger med.....

 

men nesten alle (alle) jeg har snakket med sier at det er umulig å få en tbi motor noe serlig over 250, kanskje ikke en gang det.

spiller ingen rolle om man pøser på med all verdens vortec topper, tbi-systemet klarer ikke å levere nokk luft-bensin.

 

hvis jeg skifter til efi skjer det noe annet, men det er dyrt.

 

men vet du noe om hvordan man faktisk får opp effekten på en tbi motor (300 hadde vart en god start) så vil jeg mer en gjerne hør det. foreksempel hva er den der nye tbigasseren du skriver om, hvor får jeg tak i den?

De bolton system jeg kjenner koster fra 18k (edelbrook) opp til 40k (accel) å det blir vell for mye.

du har helt rett det er smartest å bygge på motoren jeg allerede har.

Jeg trenger alle kloke råd jeg kan få ellers kan dette bli dyrt og kronglete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBI er en forgasser med ellektronisk innsprut, dette måler i cm, så her kan du få kjøpt tbi gassere fra 150 cfm til over 1000 cfm dvs. her er det nok å ta av. Du kan få en porter, to porter, fire porter, de finnes et utall av injektorstørrelser, så her er det mye å ta av. 300 hester trenger ikke mer en 650-750 cfm så dette er ikke noe problem. Her er en link til en side for tredje generasjon Camaro disse ble også levert med tbi derfor kan du ta en kikk på disse sidene, her er det mye å lære, OK??

http://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?threadid=199750

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken!

 

Mye å lese her.....tror jeg skjønner vilken vei du tenker.....holleysakene ser jo trivelige ut (comanader 950) Har du noene erfarenhet med disse? Sitter på et modem nå men jeg skal laste ned innstalasjonsmanualen i morgen.

 

Lurer på om ikke min ecm har takket for seg. alle målinger fra sensorerne til ecm:en ser bra ut men enda har jeg en code 42 og 44. Du har ikke en ecm til en 90 tbi til salgs :-)

 

her er en "injectionlink" som jeg også synes er bra.

http://www.chevytalk.org/threads/postlist.php?Cat=&Board=UBB12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta av batteripolene i minst et halv minnut, dette vil resette allle koder, og når du starter opp bilen vil den starte på fabrikkinnstillingene også foreta berenginger på nytt. Vell vert et forsøk hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg har ikke noen ecm liggende, Bergheim har, ikke så dyrt, Granlund garage har også brukte enda billigere.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bleier å være et veldig bra og driftssikkert system både tpi og tbi. Når det gjelder trimming av bilen din, så er det jo topper som gjelder, så eer det luft inn og ut, og dermed litt større dyser og større trykk på bensinen så er du kommet meget langt. Skal du da gå vidre eller om du vil gå dit med en gang er det stroker som gjelder, det er i hvertfall det jeg vil prøve, 383 stroker fra USA 2400 dollar, dette er en shortblock + vortec heads, headers, og litt større dyser + regulerbar bensinmater og så er jeg der rett rundt 400 hk. og like mye torqeu, nesten flat kurve fra 2200 omdreininger til 5500. Jeg gleder meg litt til neste sommer, må bare finne litt mer penger først, noen ide:D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår