Gå til innhold

"Sånn går nå dagan"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 561
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet du forresten om det finnest headers til min type bil. Syntes de originale grenrørene virker som trakter. Skal lage dual-exhaust og kunne tenke meg å få det bra fra foran til bak. Nåværende anlegg på ett rør på 2 tommer er jo pine meg samme som å ta kvelertak på motoren.

Ser de selger headers-feste på summit, men hadde håpet på det var mulig å få kjøpt selve rørene og, men derigjen kommer det vell an på passform i forhold til styring, startmotor o.s.v.

 

Motoren er en 318, 83 mod, M-Body.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt artig kundeoppdrag gående.

En -99 Dodge Ram 2500 som skal bygges tilbake til orginal.

Bilen er bruktimportert og var da hevet samt påsatt litt større hjul.

Her mangler det jo selvsagt dokumentasjon på heving og har derfor ikke fått skilter på den, men er ikke mye som skal til for å bygge den tilbake.

<a href=img0797ms9.jpg' alt='img0797ms9.jpg'>

 

Må vel tillegges at han som tok kontrollen på bilen hadde ret i at den er litt sporførlsom ja , men dette går jo og an å prøve å rette på.

Skal vel sies at hvilken som helst bil med forstillinga ute av kurs ike er så rettnings stabil akkurat

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 904 automat på bilen min. 3 speed.

 

Er det normalt at den ikke skal skifte til 2 før ca 50km/t og 3 ved 110km/t...

 

Virker som den drar den så langt på turtallet. Er ikke overdrive på den...

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tingen er det..... Hvor finner jeg denne vacumslangen, har sett rundt kassen, men kan ikke finne noen slanger......

 

Slik som den står nå er begge inntakene på edelbrocken plugget, og ja, om jeg noen gang finner denne slangen så bør den ifølge edelbrock selv kobles til den inntaket på passasjersiden foran.

 

Hva er det engelske ordet for "accumulator". Ser på vacum routing diagrammer i haynes-boken her, men kan ikke finne noe som matcher...

 

Takker for svar

 

edelbrock_500_carb.jpg

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er fikset da det var noe smågreier med overføringen fra forgasseren, men har bestillt rebuid kit og dvder og manualer om hvordan den skal overhalles om og når den tid en gang i framtiden kommer.

 

Og det viste seg at disse Chryslerkassene ikke har vacumslange, bare mekanisk overføring, ikke rart jeg ikke fant den hehe

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår