Gå til innhold

"Sånn går nå dagan"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 561
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er en 63 Corvette. Han kvala inn som nr 4 i Pro Street.

Hadde problemer med tireshake men når de satte på 36" TF slicks gikk den 4,14.

Det er første stevne med nye motoren.

 

pspilcher1ng4.jpg

 

Legger ved kval lista for PS.

 

psq3sz4.jpg

 

Far og sønn kvala som nr 1 og 2 med to IHRA PS biler.

Hadde montert lys på de.

De møttes i finalen hvor senior vant.

 

Drittvær her i dag så jeg legger ut noen bilder fra US nationals som varmer.

 

olcarincipk4.jpg

 

oldegiovinezx9.jpg

 

olkeenlh7.jpg

 

ollogan1bp9.jpg

 

olthompson1pe0.jpg

 

oldolbinyf1.jpg

 

hsclaeryva7.jpg

 

psdgoforthnq3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva som skjer her ope i sommer:

pakk bilen og kom dere hit en tur i år :)

 

Dragrace og Street Legal

5-6 Juli braker det løs på HELL RACEWAY

med både bil og mc. Løpene har NM status i ET-klassene og junior både for bil og mc. Det vil også bli kjørt Nordisk cup i NDRS serien for både bil og mc. I klassene for bil blir det; Super street, super gas, super comp og junior. Klassene for mc kommer senere. Dette blir rått!!!

 

Finalene i Midt-Norsk Amcarcup vil bli avholdt 13. September på HELL RACEWAY. Samme dag vil det for første gang i Norge, bli avholdt NM i street legal. Selvfølgelig på HELL RACEWAY.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva som skjer her ope i sommer:

pakk bilen og kom dere hit en tur i år :)

 

Dragrace og Street Legal

5-6 Juli braker det løs på HELL RACEWAY

med både bil og mc. Løpene har NM status i ET-klassene og junior både for bil og mc. Det vil også bli kjørt Nordisk cup i NDRS serien for både bil og mc. I klassene for bil blir det; Super street, super gas, super comp og junior. Klassene for mc kommer senere. Dette blir rått!!!

 

Finalene i Midt-Norsk Amcarcup vil bli avholdt 13. September på HELL RACEWAY. Samme dag vil det for første gang i Norge, bli avholdt NM i street legal. Selvfølgelig på HELL RACEWAY.

 

:drunk:

 

Flesteparten reiser vel på Power i Vesterås den helgen :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset inn et lite utsnitt fra Amcar av rettsaken Vårt firma har mot vegdirektoratet!

DEt mest betenkelige er at det er disse som skattepengene våre er med på å betale lønnen til!

 

Spenning etter rettssak om ettermontert gassanlegg

 

Den 7. februar 2008 møttes Auto E-14 A/S og Staten v/ Samferdselsdepartementet i retten i forbindelse med den såkalte "gassaken", hvor temaet var ettermontering av LPG-anlegg i en bil importert etter kjøretøyforskriftens §1-15. Staten sto selvsagt på sitt og hevdet at slik ettermontering ikke kan finne sted. Resultatet av saken får vi i slutten av februar. For alle oss som er kritiske til praktiseringen og uthulingen av §1-15 er det om mulig større grunn til skepsis etter å ha observert denne seansen. Hør bare på dette: I fullt alvor slo overingeniør Magnus Nilsen fra Vegdirektoratet fast at §1-15 gir hjemmel til å nekte omlakkering av en §1-15-bil, i det minste dersom omlakkeringen blir for fancy! Ny blå lakk på en blå bil? Helt ok! Ny rød lakk på en blå bil? Tja, kanskje hvis den kunne ha vært levert med den fargen fra fabrikken… Flammelakkering av din blå §1-15-bil? No way! Vinterdekk på en §1-15-bil? Tja, det burde vel gå dersom det er samme dimensjon, montert på original felg. Gittervegg bak førerhytta på en pick-up, slik norske myndigheter krever på slike biler? Er du på styr! Uoriginal hekkspoiler? Glem det! Et mer miljøvennlig, EU-typegodkjent, LPG-anlegg? Nei, nei!

 

Etter innføringen av §1-15 i 2004, har myndighetene sakte, men sikkert sørget for at det gjennombruddet vi fikk i slutten av 2002 nærmer seg et sammenbrudd. I 2006 fjernet de alle andre kjøretøygrupper enn varebil (N1) og personbiler (M1), til tross for at Vegdirektoratet før innføringen anbefalte å ta med alle kjøretøygrupper. Ombygging fra personbil til varebil (f. eks. Dodge Durango), ble stoppet, likeså muligheten til å registrere en "extended cab" pick-up som varebil. Så ville de ikke registrere vanlige pick-up'er heller, pga denne gitterveggen… Og så var det dette med omlakkering, hekkspoiler, LPG-anlegg, osv, osv…

 

Men, vi må være glade for at vi blir passet på av myndighetene. For, som Regjeringsadvokaten sa i retten; "Vi må huske på formålet til kjøretøyforskriften; å sikre hensynet til trafikksikkerheten!" Noe å tenke på neste gang du vurderer ny lakk på din kjære amcar!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår