Gå til innhold

"Sånn går nå dagan"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Du får holde oss oppdatert åssen dette går.

Er endel biler i usa som går styggfort med de.

 

Blir dette biler til vanlig bruk eller for dragracing?

 

Bare turkjørere dette ja. Satser på en 350-360 Hp i første omgang!

Standard motorer begge to, den ene med FMX kasse og den andre med 4 trins manuell :D

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 561
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal etter oppfordring prøve å vise litt hva driver med innen ræserbil bransjen og starer med Clutchen.

 

Satte den sammen i går da den må sendes til sertifisering.

Vi er pålagt å gjøre dette hvert år.

 

Fines flere merker av clutcher men vi kjører med en Crover og for vår del får vi lov å bruke en type med tre lameller mens de som har valgt å kjøre med kompressor og metanol motor er begrenset til to lameller

 

<a href=img1678gh8.jpg' alt='img1678gh8.jpg'>

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to justeringsmuligheter på Clutchen

Ser dere på toppen av de seks cylindriske tårnene så sitter det justerings skruer med låsemutter.

 

er justerer vi det såkaldte "Basetrkket" eller forspennet på trykkplata.

 

<a href=img1673cf2.jpg' alt='img1673cf2.jpg'>

 

På utløserarmene sitter det vekter påskrudd. Disse begyner å jobbe på trkk på plata etter ca 0,8 sek

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er i norske kroner ja! er vel ikke så ille egentlig! blir en tusing pr del, men blir aldri no butikk av dragrace nei! :D

 

:oohh

 

Men jeg hadde da ihus noe greier her engang, noe eldre PM HEMI dler der de momlet om 15-20.000Nok...

Er det noe annet? eller mere forsterket til metanol?:crazysant:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20k måtte være for en komplett clutch...

om de bruker spesielle clutcher for blower met vet jeg ike, men de kan kanskje kjøre med en annen type lamell kanskje

 

<a href=img1679no5.jpg' alt='img1679no5.jpg'>

 

Kan kanskje se ut som e helt ordinær endestopp bryter. og det er det også, men for oss den ene delen som avgjør mest av allt om du får en god start eller ikke

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår