Gå til innhold

Trenger hjelp med listen til den bakre sideruten.

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tatt av den listen til det "trekant" vinduet på siden bak bakdøren, og nå får jeg ikke den listen på igjen. Er den lista som går over selve vinduet jeg plages med. Er det noen spesielle triks ellernoe for å få den lista på, eller?

håper på svar. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på den andre lista.. Den er tredd i et sånt spor liksom. har holdt på i over 2 timer med den jæv##a lista.. Er ganske irriterende når den ikke treffer i sporet sitt liksom. Karosseriskruer vises så godt.... :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes et spesial verktøy hos volvo for dette.

men du kan også bruke et lite skrujern eller en smal sparkel spade.

spray på med crc eller vd-40 føre du gjør dette.du må på en måte vippe listen på plass i sporet, begynn med det letteste stedet og jobb det videre.

det er den enkleste metoden hvis du ikke har dette verktøyet.

et sant H... er det men det funker.

gjør som volvotivc sa, tenk logiskt. bruk god tid, når du merker du blir forbannet så ta deg 5 minutt :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilken type trekant vindu er det..nye eller gamle?gamletypen: er gummipakning med kromlister..her er det lettest å ta ut ruta med pakning, ta av pakningen av ruta, monter på listene og ha ruta inni pakningen igjen ogso legge en ledning nedi

sporet som karosseriet skal nedi, trykk ruta mot der den skal være og dra ut ledningen mens du presser, da kjem pakningen på plass:D

nye typen: der er ruta limt i karosseriet og en list-ramme som er festet med 3stk. "plugger" der bruker eg poppnagler vist eg ikkje får berga dei orginale "pluggene"..

håper du forstod det..er ikkje så flink til å formulere meg..hehe og at det kom til nytte:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Får gå ut å prøve dette senere idag da.. Håper jeg får det til.. :P Er sikkelig irriterende at den ikke vil på igjen.. :p noen som har bilde av det spesialverktøyet VolvoSkrue nevnte?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen slike jeg.... Tror deet er gammeltypen jeg har.. (80mod) Er bare to lister på den ruta. Ei helt nederst og ei som går over ruta og ned langs baksiden liksom.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen slike jeg.... Tror deet er gammeltypen jeg har.. (80mod) Er bare to lister på den ruta. Ei helt nederst og ei som går over ruta og ned langs baksiden liksom.

ok då har du gamle typen og det letteste er å montere lista på pakningen ute og uten ruta, for då får du tre den på og pakningen svinger seg lett på da..å prøve å montere den med pakning å ruta i bilen er meget vanskelig..forstod du ka eg meinte?er ikkje så flink til å formulere meg..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trikset er å ta lista (eller pakkninga som det også kalles) rundt ruta sånn som den skal være, så tar du tråd eller ledning inni sporet i ytterkant, setter ruta inntil bilen, så sitter det en inni og drar u tråden mens en annen står på utsida og dytter litt og småbanker etterhvert. da får du det på. det er sånn vi monterer frorntruter på jobben (volvo lastebil) de sitter også med sånn pakkning :)

hvist det var det du lurte på da. ikke veit jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Hvordan skal jeg da få inn ruta igjen, om jeg tar den ut, monterer lista å setter den inn igjen? må jo bøye på gummien som lista er festa i for å få den inn i bilen igjen...?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider