Gå til innhold

ads forst. og pioneer sub, hvordan koble?

Ranger emnet

ballemann

Anbefalte innlegg

Hei sann, har en ads p.700.4(tror jeg den heter) er av den ny typen på torshov og er en 4 kanaler...

subben heter ts-w 3004spl

siden subben har sånn dual greie? kan jeg brokoble alle 4 kanalene å bruke en bridgekanal på vær sin side av subben?

hmmm, vanskelig å prøve å forklare, siden jeg har ikke peiling på anlegg, ohm å paralell å sånt tull, så forklar litt sånn at jeg skjønner det :P

btw? er det best med portet eller lukket kasse til oppsettet her?

cheers :)

85mod toyota lc lj70 33"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tviler egentlig på at du vil få ut alt av subwooferen, ettersom denne forsterkeren er sånn billig forsterker som ikke leverer det som står. Har du den nyeste av de på 2800 jalla watt? Men kan jo hende det blir bra nok for deg alikevel da. Jeg tror du kan brokoble to og to kanaler også bruke en spole på de to kanalene, men dette skal jeg ikke si sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koble ch1 og ch2 til spole1 på suben, altså brokobling og ch3 og ch4 til spole2 på suben.

fra pluss på spole1 til pluss på ch1 og minus på spole1 til minus på ch2, fra pluss på spole2 til pluss på ch3 og fra minus på spole2 til pluss på ch4, tror det skal bli mest rett. brokobling kan du sikkert lese mere om i heftet til forsterkeren.

Ved denne koblingen må forsterkeren være stabil ned til 2ohm pr. kanal

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koble ch1 og ch2 til spole1 på suben, altså brokobling og ch3 og ch4 til spole2 på suben.

fra pluss på spole1 til pluss på ch1 og minus på spole1 til minus på ch2, fra pluss på spole2 til pluss på ch3 og fra minus på spole2 til pluss på ch4, tror det skal bli mest rett. brokobling kan du sikkert lese mere om i heftet til forsterkeren.

Ved denne koblingen må forsterkeren være stabil ned til 2ohm pr. kanal

Njaa.. Er dette så lurt?

Det er ikke alltid det spilles likt i de utgangene på forst. Tenker på Venstre/høyre.. Så spolene vil ikke "spille" likt noe som kan føre til skade på elementet?

Rett meg noen om jeg tar feil :) Vil gjerne vite dette sikkert..

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. Er dette så lurt?

Det er ikke alltid det spilles likt i de utgangene på forst. Tenker på Venstre/høyre.. Så spolene vil ikke "spille" likt noe som kan føre til skade på elementet?

Rett meg noen om jeg tar feil :) Vil gjerne vite dette sikkert..

den er jeg ikke helt sikker på selv.. men om signalene er like på alle 4 innganger så ville jeg trodd det skulle gå bare fint. har koblet det slik før, gikk fint det.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er jeg ikke helt sikker på selv.. men om signalene er like på alle 4 innganger så ville jeg trodd det skulle gå bare fint. har koblet det slik før, gikk fint det.

Så lenge de er like er jo det fryd å gammen.. Men det er lite trolig :)

Men ulikt signal inn på spolene vil jeg tro blir litt kluss som ikke er helt bra.. I lengden..

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aka

siden subben har sånn dual greie? kan jeg brokoble alle 4 kanalene å bruke en bridgekanal på vær sin side av subben?

:P

altså, dette kan gjøres :D

85mod toyota lc lj70 33"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aka

:P

altså, dette kan gjøres :D

Dette er mulig ja.. Men lurt er en annen ting..

Hvor er alle bilstereo oraklene?

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider