Gå til innhold

BMW e36 Prosjekt - "Psyko SPL med SQ på kjøpet"

Ranger emnet

Boddiz

Anbefalte innlegg

Skiluke? Nei, trenger jeg det? Grunnen til at jeg tenker på lukket kasse er rett å slett fordi om jeg skal ha portet, må jeg ha så sinnsykt store kasser. Og jeg har tenkt å bruke bagasje rommet til andre ting også liksom... Men tror du det blir dårlig resultat med lukket da eller?

De spiller nok sikkert meget godt i lukket kasse, tviler ikke et sekund på det.

Grunnen til at jeg spurte om skiluke er muligheten for å få lyden mest mulig inn i kupéen ;)

E36'en er jo forholdsvis tett mellom bagasjerom og kupé.

Ps. Få opp noe bilder av go'sakene da :D

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec: Er det VELDIG stor forskjell på lukket og porta da? Evnt, hva med å bygge portet kasse som er mindre enn anbefalte mål, hvordan vil det fungere ?

De spiller nok sikkert meget godt i lukket kasse, tviler ikke et sekund på det.

Grunnen til at jeg spurte om skiluke er muligheten for å få lyden mest mulig inn i kupéen ;)

E36'en er jo forholdsvis tett mellom bagasjerom og kupé.

Bilder kommer i kveld, må bare få lånt et kamera først... Mitt har tatt kvelden. :/

Ja vet e36'en er tett, men det skal nok bli lyd av det :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec: Er det VELDIG stor forskjell på lukket og porta da? Evnt, hva med å bygge portet kasse som er mindre enn anbefalte mål, hvordan vil det fungere ?

Bilder kommer i kveld, må bare få lånt et kamera først... Mitt har tatt kvelden. :/

Ja vet e36'en er tett, men det skal nok bli lyd av det :)

Om du bygger mindre kasser en anbefalt må du hvertfall passe på å få en skikkelig port som er tunet så dypt som du klarer..

For om du bruker samme port som du skulle gjort på en større kasse ender du opp med en høyere peak.. Og du vil ikke ha en peak som er over 55Hz, hvertfall etter min mening.

Selv har jeg to Pioneer TS-W2504SPL i en 56 liters kasse (skal ha 31 liter pr element og 3" port) jeg har 6" port. Men denne kassen er da tunet til 68Hz som gjør den ubrukelig til musikk...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bygger mindre kasser en anbefalt må du hvertfall passe på å få en skikkelig port som er tunet så dypt som du klarer..

For om du bruker samme port som du skulle gjort på en større kasse ender du opp med en høyere peak.. Og du vil ikke ha en peak som er over 55Hz, hvertfall etter min mening.

Selv har jeg to Pioneer TS-W2504SPL i en 56 liters kasse (skal ha 31 liter pr element og 3" port) jeg har 6" port. Men denne kassen er da tunet til 68Hz som gjør den ubrukelig til musikk...

Ok, takker for svar :) Men er det VELDIG stor forskjell på lukket og porta når det gjelder hvor høyt det vil spille? Og hva er optimalt å tune en kasse i? (tenker da på hvilket frekvensområde som bør peake) Hører mest på post-grunge (en form for metal kan du si), rap og r'n'b om det skulle ha noe å si.

Javel, da fikk endelig komponentene posert litt for kameraet. Her er go'sakene :D

IMG_4515.JPG

IMG_4504.JPG

IMG_4514.JPG

IMG_4506.JPG

Eneste som mangler på bildene er PHD-5000, men den har jeg ikke mottatt enda...

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for svar :) Men er det VELDIG stor forskjell på lukket og porta når det gjelder hvor høyt det vil spille? Og hva er optimalt å tune en kasse i? (tenker da på hvilket frekvensområde som bør peake) Hører mest på post-grunge (en form for metal kan du si), rap og r'n'b om det skulle ha noe å si.

Du skulle egentlig tatt turen hit du, enklere å forklare/teste/finne utav sånnt i praksis enn i teorien, hehe...

Så du får jo se om du får tid til noe sånnt...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult kult kult! Vet hvordan det er å få Hertz i posten:D Gled deg til å få montert det settet..Mitt spiller iallefall over all forventning. Lykke til. Skal få rotet meg til å få sendt de pakningene snart, sorry for at det har tatt litt tid.

Takker for det :) Ja, gleder meg som en idiot! Bare synd jeg ikke får gjort noe de første dagene som kommer.... :/

EDIT: Zetec, du har PM! :)

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo gromt ut! :D Må få lytta til Hertz snart! Faktisk ikke fått lyttet til et eneste sett enda! =/

Jeg vil også legge til at jeg synes det er utrolig kult at folk, på eget initiativ, tilbyr seg å hjelpe med å bygge/tune/stille inn osv. Blitt tilbudt dette selv og blei meget overrasket og fornøyd! :) Og resultatet blei helt knall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider