Gå til innhold

Hjemmechipping

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 5WK9070 (begge er simtec 56, men forskjellige utgaver), så jeg hadde bare en valgmulighet på ebay ang. kjøp av chip. Kjøpte av en som kaller seg icaro1998, som har auksjoner gående stort sett hele tiden. Kan virke som at det lønner seg å kjøpe fra de man kan velge mellom 06A og 06C hvis man skal ha til en 9071.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke merket noe uvanlig av det slaget, men har ikke kjørt så mye siden jeg satt den inn. Fikk kjørt litt på barmark, og da synes jeg i hvert fall at den virket litt piggere enn før. Grasalt irriterende å ha den motorlampa lysende da. Nå har airbaglampa mi kommet tilbake også, så nå er det et jævla lysorgel i dashen:-(

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter å ha vært ute på langtur (t/r Trondheim-Oslo) virker det i hvert fall som at chippen har en positiv virkning på forbruket. Nedover brukte jeg 0.6l/mila! Riktignok med tom bil, men rekorden fra tidligere var 0.68. Oppover hadde bilen fått en klunk sprit på tanken, så da gikk det litt mer, men fortsatt under 0.7. Slettes ikke verst for 12,5 år gammel tysk panservogn. Dieselbiler kan ta seg en bolle!

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Da var chippen mottatt. Bruksanvisningen var selvsagt på tysk, så jeg må se å få oversatt den på et vis før jeg setter igang. Har en smule angst for å kødde med ECUen. Noen som vet om noe spesielt man må passe på? Er litt bekymret for startsperre og sånt.

 

Hei igjen...Nå er jeg spent på hva du kan fortelle om chippen:-)

Merkbar effekt? Lett eller vanskelig å montere?

 

Andre ting av betydning?

 

Sist men ikke minst...anbefaler du andre å gjøre dette? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringen var veldig enkel. Det burde du egentlig skjønne siden jeg har klart det;-) Bare å ta ut ECUen, åpne den vippe ut chippen og sette inn den nye. Bare å passe på at hakket i chippen kommer samme vei som den originale. Jeg har noen bilder av ECUen, men er på ferie uten bilder nå.

 

Jeg synes nå det kjennes ut som at det er mer punch i motoren nå, men det kan jo hende at det bare er fordi jeg har begynt å dra mer på gira;-) Det er dog helt uaktuelt at det er 22hk ekstra som det påstås i annonsen (det trodde jeg heller aldri på).

Ellers er det jo irriterende med motorlampa, men det synes altså å være avhengig av hva slags chip man kjøper. Ser at det nettopp har kommet en "ny" chip (sikker mye av det samme) på ebay til 5W9070 som jeg har. Hvis du har 9071 kan du unngå å kjøpe fra han som heter icaro etellerannet.

Forbruket synes faktisk å gå ned. Jeg kjørte Østerdalen igjen i går, og kjørte på 0.6l/mila da også. Med kostnad på totalt 40euro synes jeg det er verd det.

 

Hadde vært gromt om noen fant på å lage chip som var optimalisert for 104oktan. Kjekt å ha til når Adam skal bli alkoholiker:-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei! jeg kjøpte chip av han icaro også.men har fått promblemer når jeg skulle prøve å sette på orginale chippen igjen.motorlampa blinker konstant prøvd 3 orginale chipper men uten hell.virker som trimchipen sletter data på innsprøytingsystemet/kortet der chipen sitter på.har du vært borti noe ligningde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg putta i chip på gamle 2.5 v6 fikk jeg motorlampe når jeg startet bilen, og den gikk i et slags nødprogram .når motoren hadde blitt rundt 90 grader, gikk den vekk og omegan gikk som en kule, jeg merket merkbar effektøkning på chippen,

 

jeg hadde da, filter og eksos også, noe som skal hjelpe chippen litt for optimalisering. den skulle gi 192hk. hvet ikke noe om det, men merket det hvertfall,. kjørte fra "vanlige" 2.5 på rudskogen,,så bedre gikk den.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg kjøpte chip av han icaro også.men har fått promblemer når jeg skulle prøve å sette på orginale chippen igjen.motorlampa blinker konstant prøvd 3 orginale chipper men uten hell.virker som trimchipen sletter data på innsprøytingsystemet/kortet der chipen sitter på.har du vært borti noe ligningde

 

Jeg har ikke prøvd å bytte tilbake til originalchip enda, så jeg vet ikke. Har du gitt bilen 25 "feilfrie" starter etter å ha satt inn originalchippen igjen da? Er det fortsatt kode 55 som slår inn? Vil vel anta at en omgang med tech gjør susen, men det koster jo pæng da.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktig! vhippen som er å få kjøpt på ebay.de anbefales ikke.bilen min har fusket siste uken.har vært på verksted og tatt diagnose.viser seg at etter bytte av trimchip.er alle orginale verdier slettet.hjelper heller ikke sette i den orginale chippen ,da styrenhet ser den som ukjent.måtte derfor bestille ny passport kode fra tyskland for å promgramert på nytt.hjelper ikke å skifte ny styrenhet.så anbefales ikke å kjøpe chip på ebay. blir fort dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktig! vhippen som er å få kjøpt på ebay.de anbefales ikke.bilen min har fusket siste uken.har vært på verksted og tatt diagnose.viser seg at etter bytte av trimchip.er alle orginale verdier slettet.hjelper heller ikke sette i den orginale chippen ,da styrenhet ser den som ukjent.måtte derfor bestille ny passport kode fra tyskland for å promgramert på nytt.hjelper ikke å skifte ny styrenhet.så anbefales ikke å kjøpe chip på ebay. blir fort dyrt

 

Trasige saker. Noen ide om hvorfor bilen fusker? Chip eller annet? Fusker den på tomgang, fullgass eller uansett? Hold oss oppdatert på hvordan det går med ny kode og hva det koster da. Er vel ikke umulig at jeg får den kostnaden etter hvert jeg også. Jeg hadde tenkt til å prøve å ta ut chippen litt siden jeg er usikker på om diagnose virker med chippen. Greit å være sikker på at diagnosen virker når jeg driver og tanker sprit.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasige saker. Noen ide om hvorfor bilen fusker? Chip eller annet? Fusker den på tomgang, fullgass eller uansett? Hold oss oppdatert på hvordan det går med ny kode og hva det koster da. Er vel ikke umulig at jeg får den kostnaden etter hvert jeg også. Jeg hadde tenkt til å prøve å ta ut chippen litt siden jeg er usikker på om diagnose virker med chippen. Greit å være sikker på at diagnosen virker når jeg driver og tanker sprit.

 

starter ikke med orginalchip.pga trimchippen har slettet alle orginale verdier.styrenheten vil kunn godta trimchippen.tar ei uke til jeg får passportkoden fra tyskland.alt er chippen sin feil.u kan jo prøve selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Kanskje på sin plass å sende en hissig mail til Icaro-fyren:knock:

 

Får se om jeg får ånden over meg til å prøve å bytte tilbake til original og se om det samme skjer meg. Starter bilen hvis du setter inn trimchippen igjen da?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår