opelracer Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Såpass ja. Kanskje på sin plass å sende en hissig mail til Icaro-fyren:knock: Får se om jeg får ånden over meg til å prøve å bytte tilbake til original og se om det samme skjer meg. Starter bilen hvis du setter inn trimchippen igjen da? ja.bilen starter når du setter i chippen igjen, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 styr unna trimchip som er kjøpt på ebay.de av icaro.var på verksted med bilen i dag.la inn ny promgramvare og hele pakka.men trimchippen har slettet noe som det ikke går ann promgramere på nytt.så må bestille ny styrenhet nå,orginale chipper virker ikke på den styrenheten som er på nå. så hvis noen har en styrenhet å selge til en opel omega b 2.0i 16 v ecotec med nummer siemens 5wk9071 og NT står med store bokstaver som er på den hvite lappen på styrenheten.så send pm til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Trasige saker. Nå vet jeg ikke om jeg tør å sjekke om originalchippen min fortsatt virker. Det ligger til tider noen simtec'er på tysk ebay, men jeg fant ingen av riktig type nå. Disse her ser ut til å ha til en rimelig penge: http://www.autotekelectronics.co.uk/Pages/CarMakePages/PgSearchResultsMakeCategoryP2.asp?categoryID=9&MakeId=50 Ellers kan det jo hende at blomdals opelhøgg har. Har du hørt med Opel om du må ha nøyaktig samme nummer? Det finnes jo et utall av ulike 5wk9xxx, som alle er simtec 56.1. Edit: Hold oss (i hvert fall meg...) videre oppdatert om det funker å bytte ECU. Jeg trodde at det ikke var bare-bare å sette inn ny ECU i en bil med tanke på startsperre og sånt. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 du kan skifte ecu,men du må ha den 4 sifra koden til bilen for å promgrammere bilen imot den nye ecuen.uten den koden så er det ikke bare å skifte ecu.fant ecu på vazelina opphøgging for 1250 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Og den koden får man tak i hvor? På den siden jeg linket til over står det noe om at de er nullstilt på et vis, men det fremgår ikke helt om det er plug-and-play eller om man må på verksted for å fikse noe etterpå. I Haynes står det at man må på verksted hvis man har byttet ECU på en bil med simtec 56.5, men ikke.no om 56.1 Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 koden får du via en opel forhandler.du gir dem regnr så tar de kontakt med opel i tyskland der har de den 4 sifra koden til akkurat den bilen.jeg har en simtec 56.1 og den må på verksted for å legge inn koden for å få til å bruke den på bilen.den linken du visste meg har akkurat identisk ecu som jeg trenger,stemmer alt med tallene 5WK9071 90492433 S95005NT.blir ikke så galt å bestille der,men må sikkert betale 25 % tollavgift.ca 900 kr med frakt og tollavgift fant jeg ut.og angående nullstillinga som du viser på linken.så resetter de hele ecuen på verksted og legger inn koden pluss ny promgramvare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Så hvis jeg skulle chippe en x20xev for skal jeg handle chippet fra da? Jeg ønsker ingen slike problemer. Noen forslag? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 På britiske omegaforum virker det som at det går i mtek-chip. Tror det koster rundt £150, så det blir jo dyrere enn ebaychip, men billigere enn alt jeg har sett her i Norge. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Hvor får jeg tak i et chip som ikke ødelegger?Og fungerer disse chippene? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Må nesten rapportere om at jeg endelig har fått ut fingeren og testet originalchippen igjen. Bilen startet og gikk som normalt, og etter hvert forsvant motorlampa også. I kveld skal bilen bygges om til spritdrift, så jeg lar originalchippen sitte i en stund for å ha bedre mulighet til å følge med på feilkoder. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg