Gå til innhold

ADVARSEL til alle som skal selge bil: Bilsvindlere!

Ranger emnet

M3 CSL

Anbefalte innlegg

Jeg har den ene bilen min (BMW M3 CSL) for salg på finn.no; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8456460 . For å gjøre en meget lang historie kort:

Før helgen ble jeg kontaktet av en interessent (som snakker dårlig norsk!) i Oslo, som ville kjøpe bilen, men samtidig gjøre en "deal"; han ville betale bilen med Euro og sa mer eller mindre rett ut at han ønsket å "vaske" et større beløp med sedler. Jeg skulle få EUR 257.000,-, mot at han fikk bilen og NOK 500.000,-. Jeg var umiddelbart skeptisk og lite interessert. Min første tanke var: "Hvis det er genuint, så er det falske sedler". Jeg tok kontakt med Økokrim, som var heller lunkne til det hele... Iløpet av helgen fikk jeg en del telefoner fra ham. Men, jeg var avvisende til det hele. Opplegget var hele veien at jeg måtte komme til Oslo for å gjøre en "handel" med dem, de kunne ikke komme til Bergen, under noen omstendigheter! De var for opptatt med forberedelser til søsterens bursdag (hun skulle få bilen i gave), forretningsreiser til Italia (hvor familien eier en rekke hoteller, bla-bla-bla.), osv.

Mandag fikk jeg igjen en del telefoner de samme folkene, men fra forskjellige tlf.nr. (alle kontantkort, "registrert" på div. kreative navn. Sjekket med med en kontakt i Telenor), historien forandret seg stadig vekk og beløpet økte til EUR 270.000,- (NOK 2.100.000,-), noe som skulle gi meg en "gevinst" på ca. NOK 650.000,-.

De oppga stadig vekk nye navn og fødselsdatoer, men ingen av dem finnes i folkeregisteret! Det ene navnet "Jonson" ble også sjekket mot det svenske folkeregisteret, og finnes heller ikke der! Da jeg fortalte dem dette ble de litt spake... :D

Så sendte de meg t.o.m. en fax med kopi av et bankkort som "bevis" på hvem de var. (Dette er nok en kar som er blitt utsatt for ID-tyveri. Han bor i Nordtroms). Jeg tok dem på div. faktafeil stadig vekk, men forklaringene ble mer og mer kreative. Til slutt ble det hele egentlig underholdende og jeg bare "jattet med", til de gikk lei. Jeg sa til dem at hvis de ville kjøpe bilen min, så fikk de komme til Bergen og ta med seg pengene.

Iløpet av samtalene med dem kom det fram at de har EUR 1,2 mill tilgjengelig som de ønsker å "vaske", jeg var derfor i kontakt med Økokrim igjen tirsdag og ga dem navn, nr og annen info. Økokrim hadde diskutert saken intern og kommet fram til at det hele er en svindel; de vil tiltvinge/tillure seg "vekslepengene" (NOK 500.000,- i dette tilfellet) og evt. papirene på bilen. Om dette skal skje ved hjelp av våpen eller hvordan er meg helt ukjent! Saken er oversendt Oslo Politikammer fra Økokrim.

Mest sansynlig bor disse menneskene i sosialboliger i Nydalen i Oslo (de lånte telefaxen på SAS-hotellet i Nydalen og betjeningen på hotellet syntes at personen så svært tvilsom ut og mente at han kom fra de boligene. Jeg tok selvfølgelig kontakt med dem etter at gjøken hadde gått fra hotellet.).

Så spesielt til dere som har spesielle/dyre biler til salgs: Pass på!

Navn de har brukt: Jonson, Quick, Leinan, Tony, Antonio, Victor, Galliano, osv.

The ONLY M3 CSL in Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha du har gjort en bedre jobb enn det noen gang politiet i norge klarer

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha du har gjort en bedre jobb enn det noen gang politiet i norge klarer

WORD

Privat etterforskning fører til flere svar som regel.

:peace:

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere som er blitt oppringt av disse..

Jeg hørte fra en bekjent som ble oppringt anngående en gammel amcar som han skulle ha 70K for, de skulle gi ham 400K NOK, bare at de vill gi det til ham i EUR. Dette var vistnok pga. at de hadde solgt ett hotell i tyskland og ville ha pengene inn i Norge uten å trenge å skatte for det, de var villig til å betale mer også om han var intresert i å veksle litt eller hadde flere biler.

Det ble stille i andre enden da han spurte om hvem i helvette som kjøpte hoteller i kontanter:P

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigeriasvindel i Oslo :P Frekke jævler..

BTW, "Nigeriasvindel" er en type svindel der de fleste bakmennene er fra Nigeria, derav navnet.. Du får mail (eller telefon i dette tilfellet) der de lover gull og grønne skoger hvis du kan motta noe penger og levere tilbake vekslepengene.. Og noen små forskjeller.. Vanligste svindelen innen bil er jo folk fra "England" som kjøper gamle, dyre biler i Norge og sender en sjekk som betaling med en del penger for mye, der de ber deg sende tilbake overskuddet.. Bare så folk er advart =)

Hvis noen er interessert kan de se på http://www.419eater.com - en side dedikert til å lure svindlerene.. Folka er så desperat at de tar bilde av seg selv med fisker på hodet og et brød i hånden for å bevise at dealen er ekte.. Har ledd meg halvt i hjel av enkelte av bildene :P

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er mest opptatt av å ta folk som kjører 5 km/t over grensa, enn å bry seg med opplagte saker som ikke statskassen tjener penger på....

Helt riktig.. Det staten ikke tjener penger på blir ikke prioritert!!

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider