Gå til innhold

Lik adapter på borg warner og tremec? noen som vet?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hej hopp igel snopp.

Lurer på om noen har peil på dette? Vurderer å sette inn en 5 gira bw kasse fra ford. Så om noen hadde peil på dette så hadde det vært fint med litt info..

Adapteren altså, har klart for meg åssen jeg skal gjøre resten.

mvh ole

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T5 kassa tåler vel mer også er den enklere å få tak i...

Vil ikke si at ei tremec er no mer kødd å tilpasse til 200 serien enn hva getrag er.... Er det snakk om 700 og 900 serien er jeg enig...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kassene tåler nok omtrent like mye. Jeg er ikke sikker på hvordan tremec kassa ser ut, men t5 har jo lang "hale" og spaken helt bakerst, så jeg ser for meg at det blir noe kapping i tunnelen. Det er jo ikke nødvendig med getrag.

Men t5 er en bra kasse, skal ikke si noe på det.

Hva gjør du med inngående aksel og mellomaksel for å få det til å passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er meg du spørr så har jeg bare smidd adapter og bestillt aksel på mål fra GKN...

Spakestelle derimot er det litt mer kødd m.. må kappe og modde no elektrisk osv på 700 serien men på 200 så er det bare å hive i kassa så havner spaken på rekti plass med en gang, trenger ikke bygge no spakestell eller nonting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg så også.. På en side fra statene der en hadde gjort samme operasjen. Der passa spaken perfekt opp igjennom gulvet.

Grunnen er at T5 kassene er lettere å få tak i og hvertfall like gode som getrag. Slipper jo å bygge spakstell så det er jo ett pluss i boka.

Men ac, har du noen formening om adapteren din passer på ei T5 kasse?

Det er jo samme produsent så jeg tror det passer.. Skal høre med girkassemestern i bygda i mårra hvis ingen har noe fasitsvar.

En annen fordel er at ei T5 kasse har en utveksling som passer meg bra.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sjekke litt ut om det...

Veit ikke jeg , men jeg ville nå tru at det er "lettere" å tilpasse ei sånn T5 kasse kontra 265...

Det eneste du trenger om det adapteret mitt passer er jo et clutch hus og en aksel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må du frese ut noe i clutchhuset? Så noe om det på ei sie se... At hullet til ingående aksel var for lite og måtte taes opp litt..

Og hva for noe utløserlager bruker du? Han snabben nede i statene brukte ett mcleod lager...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider