tazie Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 har en mazda 626 GD 2.2i, som når den er kald tikker noe helt sykt i ca. 1min.. er en veldig voldsom tikking, ikke som "vanlig" tikking i ventilene som jeg har hørt på andre biler. som sagt; den blir borte etter bare ca. ett min. samma om jeg kjører eller bare står på tomgang.. eller går motoren som en klokke :) noen som vet hva det er? takk Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Bytt til ny olje, som tåler kaldere temperaturer. type 5w** eller no.. mulig det hjelper det på dette kalde vinterværet :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 kjører på det.. har vert bytta hver 5000 også.. og det er ikke mye kaldt vintervær i sandefjord... skjelden under 10 røde :P Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Sånn er min åsså, men d kan være for at olja er tykk når den er kald! Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Kast det fram-filteret som står på bilen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Kast det fram-filteret som står på bilen. Fram-filteret? :P Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 er en type filter som heter fram. billig-merke. Aldri hørt noe negativt om det, så satser på at granada3.0gl forklarer litt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Jeg vet ikke noe om det fram filtergreiene, men når jeg ser på innmaten i uoriginale oljefilter til bilen min, og innmaten i det originale, så har jeg veffal bestemt meg for at bilen min aldri skal få lide av et uoriginalt filter :S Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 okei.. men hvorfor blir det konkludert at jeg har et sånnt "billig" filter på bilen min? Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Det mangler en retur ventil ordning som holder på oljetrykket etter at motoren har stoppet, dermed går det lenger tid for å få opp oljetrykket igjen ved oppstart. Kjøp originalt, det koster kun 54,- her hos Strandveien auto og det kostet vel 66,- hos Mekonomen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Det mangler en retur ventil ordning som holder på oljetrykket etter at motoren har stoppet, dermed går det lenger tid for å få opp oljetrykket igjen ved oppstart.Kjøp originalt, det koster kun 54,- her hos Strandveien auto og det kostet vel 66,- hos Mekonomen. Tusen takk otis! :) Du vet vel ikke tilfeldigvis hva denne delen heter? :) får stikke oppom mekonomen en dag :) Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Håper du ikke misforstod meg, fordi det jeg mente var at de uoriginale olje filterene IKKE har den retur ventil i filteret. Derfor så skal du kjøpe originalt, det er i tillegg billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg