olavr Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Jeg holder på å demontere en vraka bil for å bygge opp med delene på et annet karosseri. Det heter karosseriskifte. Jeg må levere den opprinnelige bilen m norske papirer til opphugging. Mye av karosseridelene på denne er brukbare, og jeg synes det kan være verdt å ta vare på mye av karosseriet. Da blir det bare front og en side igjen, resten går til gjenbruk. Er det noe minimumskrav til hva man må levere? Holder det med å levere bare torpedovegg med chasiisnummer og ID'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Søk på forumet, har vært tråd oppe om dette før.. EDIT: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141803&highlight=ved+vraking Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kosbært Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 jeg har da vraka biler som har vert kappa ganske mye i jeg.. så lenge du har rammenummerene så går det.. :P hehe Siter Robert 24 år nes i akershus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 huggeriene vil helst ha et helt skall.. dvs et som ikke er kappet i.. så de sier som så at du kan ta alt som er skrudd men ikke kappe noe i den Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Du skal levere inn såpass mye av bilen at den ikke kan bli "gjenskapt" av delene du evt har tatt av. F.eks kappet av hele cupè-en.. Er heller ikke lov å kappe i noe "bærende". Alt som kan skrues fra hverandre har du lov å ta. Det du må kappe ut, må du avtale med huggeren om. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavr Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Jag har allerede kappa litt, må snakke med dem om dette skjønner jeg. takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 fler av kammeratene mine som bare leverer "skallet" stakkar vrakmannen bare klør seg i hue å sukker ..:) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Dette varierer veldig fra hugger til hugger, "min" hugger er happy om det går an å finne ut at det har vært en bil og en har vognkort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Har hørt at chassiset MÅ være rullende, men det var ikke noe problem når jeg kasta en delebil jeg hadde.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ksveggen Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 kjørte over min golf med 30 tons gravemaskin før jeg leverte den... var litt pes å finne chassinr. da den var helt padde flat.....:tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 kjørte over min golf med 30 tons gravemaskin før jeg leverte den... var litt pes å finne chassinr. da den var helt padde flat.....:tannløs: Hehe, du er jo oppretter, så det var vel ikke noe problem?:P hehe, type du=) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lance Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Må papirene på at bilen er avskiltet følge med?? Eller holder det med chassinummer? Siter Mvh Lance My 1st Ride My 2nd Ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 jaja han fant vel mange deler han kunne bruke på den pannekaka der ja :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ksveggen Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Ristet bare på hodet å mumlet noe om fritidsproblemer..........!!:lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Ristet bare på hodet å mumlet noe om fritidsproblemer..........!!:lol: :lol: :lol: :drive2 Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg