Gå til innhold

til folk med peiling: kjøpe sperre, hvordan sperre er best i drifting?

Ranger emnet


Gjest 426hemi

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå skal jeg kjøpe sperre hadde jeg tenkt meg, og vil gjerne at bakenden på bilen lett skal komme ut i sving, uten spinning bare på det ene hjulet (innerhjulet). Dette for å lettere kunne "ligge bredt" og å øve litt på "drifting".

 

HVORDAN SPERRE ER Å ANBEFALE?

 

Jeg vet ihvertfall om 2 alternativer: Kløtsj/ lamelldiff og "mekanisk" diff/ kon-diff/ tannhjulsdiff eller hva det er.

 

Stemmer det at lamelldiff er bra?

Har nemlig inntrykk av at det er bra saker, blant annet fordi jeg vet BMW med sperre har lamelldiff (E-30 iaff), og de snurrer jo som en drøm!!

Hva satt originalt på feks SUPRA, SKYLINE osv?

 

Vurderer denne diffen:

 

http://www.detroitlocker.com/DL.htm

 

Her er det tegning av hvilke deler som er inni diffen og sånt.

 

Har noen erfaring med detroit locker?

De tilbyr jo differ til supraer, skylines, amerikanere, etc.

(http://www.summitracing.com) Lurte på å kjøpe derfra.

 

Eller er det dumt, skulle jeg heller gått for lamelldiff????????????

Andre alternativer som dere heller vil anbefale (spole er vel uaktuelt).

 

Er kon-diff dårlig? ( http://www.auburngear.com/aftermarket/products/differentials/ ) Er det jeg har nå som sitter på bilen originalt (ikke auburn da, men bygger på dette prinsippet) og den er skikkelig ræva, sliter som fy med å få begge hjulene til å slippe.

 

PS: er det noen som bruker spole i drifting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at kon-differ ikke er mye å stå etter :D

"problemet" mitt, er at dette skal på en amerikaner, så jeg regner med at jeg har mindre å velge mellom, men jeg skal allikevel undersøke litt rundt dette du nevnte med KAAZ ol...

 

Vil ikke sveise differensialen... :P

 

Men ingen her som har erfaring med detroit locker altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo tro at detroit locker vil fungere greit, blir jo akkurat det samme som å kjøre med sveisesperre når den er låst. Og sparer bilen for alle sveisesperre-påkjenninger (Drivverk, dekk) når den er løst ut. Ulempen i forhold til lamell er at bilen blir mer understyrt frem til det punktet hvor rævva kommer ut (begge bakhjula styrer nå bilen rett frem siden de er 100% synkronisert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører kon-sperre på kjærra mi.

Handla detta hos 4x4 Supply i Drammen, ca 6.500 - 7.000 for komplett til Chevy 10-bolt, 8,2".

 

Kon-sperre er strammere enn lamell-diff, men tror nok at Detroit'n kan være grei å bruke til drifting. Evt. kon-sperre.

Bakdelen med konsperre er at når diff'en er utslitt så må hele greia byttes. På en lamell så byttes jo bare lamellene, som vel koster ca 1.500,-

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår