ssagat Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Hvor mye vil det sånn cirka koste å skifte kam på en E36 318i M43 ? Tenkte å slenge inn en trimkam, trenger jeg da å skifte ventiler og fjærene eller noe annet ? innstillinger å så videre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 vist ikke løfterne dine er slitt så trenger du ikke dette, fjærer er det da ikke i denne motoren siden det er hydrauliske løftere. juster seg selv. får vel en kam fra 2500-> tenker jeg. er vel justerbart komdrev på denne bilen tror jeg. det er vel det eneste man må justre. ferdig demontert så tar dem ca 500 kr på bmw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 vist ikke løfterne dine er slitt så trenger du ikke dette, fjærer er det da ikke i denne motoren siden det er hydrauliske løftere. juster seg selv. får vel en kam fra 2500-> tenker jeg. er vel justerbart komdrev på denne bilen tror jeg. det er vel det eneste man må justre. ferdig demontert så tar dem ca 500 kr på bmw Ok takk for den. Vet hva kammen koster men lurer på hvor mye det koster å få den montert og justert på et verksted, ettersom jeg verken har garage eller tid/kunskap til å gjøre det selv. Lurer å på hvor mye jeg kan få ut av en slik kam med tanke på heste krefter og nm. får vel iallefall rundt 10 - 15 hk ekstra eller ? Det er snakk om denne kammen fra koed Specifikationer: Grader: 256° / 256° Spredning: 103° / 106° MAX Ventilløft: 6,34mm Ventilløft i OT-Stilling: 1,05mm / 0,86mm Ventil spillerum: Hydraulisk reguleret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 fjærer er det da ikke i denne motoren siden det er hydrauliske løftere. Hvordan får man ventilene til å lukke uten fjærer? :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Hvordan får man ventilene til å lukke uten fjærer? :op:Ved at de spretter tilbake når stemplet treffer de,vel... :lol: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Ved at de spretter tilbake når stemplet treffer de,vel... :lol: Ja selvfølgelig, det tenkte jeg ikke på. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Ingen som har noen formening om hvor mye jeg kan få ut av denne kammen? blir i kombinasjon med simons effekt potte ( muligens røske bort katalysatoren ) og k&n filter blant annet. Er det forresten noen som vet andre plasser enn koed som selger kammer til m43? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Ingen som har noen formening om hvor mye jeg kan få ut av denne kammen? blir i kombinasjon med simons effekt potte ( muligens røske bort katalysatoren ) og k&n filter blant annet. Er det forresten noen som vet andre plasser enn koed som selger kammer til m43? Ikke så lett å si når jeg ikke aner orginalkammens specs... da ser man ikke forskjellene. Kammer kan lages på mål de...men hyllevare er jo billigere. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Finn ut hvor mye ventilløft du kan ha før stempelet slår i ventilen. Dette er VIKTIG. Skal du få noe særlig virkningsgrad ut av kammen så må du få på grenrør og evt porte opp innsug mer. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Hvordan får man ventilene til å lukke uten fjærer? :op: jau, ble litt feil det der. bæsja meg selv litt på leggen der. mente at man ikke kunne justere siden det er hydrauliske . men sånn kan det gikk, sa kjærringa og fikk ---k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.