Gå til innhold

div. spm angående Pionner deh-p6800

Ranger emnet

bjaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå endelig fått med en litt bedre spiller enn det jeg hadde før (Denver..)

Men er et par ting jeg lurer på.. Ser på menyen at det går ann å dimme, så spilleren ikke lyser så opp i mørket , og det er vist en kabel man må koble og noe greier, noen som har erfaringer med å bruke dimmer i pioneer spillerene? Er litt irriterene i mørket når det lyser så opp..

En annen ting er at på de forskjellige displaymodusene, så bytter den på med f.eks svart bakgrunn og lys skrift, til lys bakgrunn og svart skrift .. Dette er litt irriterene da det flasher opp i hele bilen i mørket, og det bytter på helet tiden.. Går det ann å skru av så den ikke inverterer displayet i ny og ne?

Ellers er jeg veldig førnøyd med spilleren, fungerer utmerket ellers :)

Edit: En ting til, angående bruk av ipod adapter.

Fra pioneer.no:

Har min bilstereo IP-Bus tilkobling? Alle modeller med en "P" i produktnavnet har IP-Bus tilkobling. Eks: DEH-P7400MP, DEH-P3600MP, KEH-P6020R etc.

*AVIC-X1BT, AVIC-HD1BT, AVH-P5700DVD, DEH-P55BT, DEH-P70BT, DEH-P75BT, DEH-P88RS og DEH-P9800BT har full iPod-styring. Andre "P" enheter vil behandle iPod som en ekstern kilde, med noe begrenset brukergrensesnitt.

Hvordan vil ipod adapteret fungere på min spiller kontra f.eks en P55BT?

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skru ned brightness til 0, hjelper litt .. Men ikke nok når displayet blir invertert :( Hvordan syns du spilleren er ellers utennom dette? Holder det til "SQ" prosjekt?
Spilleren er jeg veldig fornøyd med jeg hvis man ser bort ifra det sterke lyset. Vet ikke ang SQ, men jeg skal gå over til 88RS over nyttår, og den holder til SQ iallefall:) Aktivt delefilter er tingen:pray Å skifte bakgrunn er ingen vits, for den skifter fra mørk til blå bakgrunn uansett..Men hva med å sende en mail til de du kjøpte den av? Eller f.eks http://www.bilradiospes.no ?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOmmen

Fant ut litt nå, leste i bruksanvisningen til spilleren.

Når spilleren er skrudd av så skal man trykke på 5 knappen så skal denne inverteringen bli skrudd av. (om du har koblet spilleren på tenningslåsen skal du ha tenninga på når du trykker på 5 knappen)

Syns jeg ikke får testet dette nå , bilen er på verksted ..

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOmmen

Fant ut litt nå, leste i bruksanvisningen til spilleren.

Når spilleren er skrudd av så skal man trykke på 5 knappen så skal denne inverteringen bli skrudd av. (om du har koblet spilleren på tenningslåsen skal du ha tenninga på når du trykker på 5 knappen)

Syns jeg ikke får testet dette nå , bilen er på verksted ..

Dette når spilleren står i stanby modus eller er skrudd på? Skjedde ingenting til meg. Når spilleren står i stanby modus (kun lys på, ikke noe annet), så kun det frem den "knapplyden" når jeg trøkte på knall 5, men ikke noe mer enn det..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette når spilleren står i stanby modus eller er skrudd på? Skjedde ingenting til meg. Når spilleren står i stanby modus (kun lys på, ikke noe annet), så kun det frem den "knapplyden" når jeg trøkte på knall 5, men ikke noe mer enn det..

Det er riktig. Den sier : "blop" for avskudd og "Blip" for revers on.. Eller så er det motsatte lyder. Alle Pioneer-spillere med OEL dsplay har denne funksjonen. Og ja, den er irriterende, men enkel å fjerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på spillere som behandler ipoden eksternt eller med full styring er at på den ene spilleren så har du all ipodinfo i displayet på spilleren, du kan skippe spor, osv.. Mens på de spillerene som behandler ipoden som en ekstern kilde må du vel skippe sporene på ipoden, samt at du ikke får noe info i spillerens display.

Men dette skal det vel også stå mer om i bruksanvisningen :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider