Gå til innhold

Dugg på innsiden av rutene...ahhh

Ranger emnet

Limkork

Anbefalte innlegg

Ah, frustrasjonen tar ingen ende. Hver dag nå så må jeg bruke tørk etter tørk etter tørk for å fjerne dugg som sammler seg på innsiden av rutene hver gang jeg lar bilen stå i ro noen timer. Nå er begeret fullt og jeg vil ha en ende på dette tullet. Hva er det som gjør at den teite duggen skal snike seg frem hver eneste dag, og hvordan blir jeg kvitt det?

På utkikk etter turbobil.

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

relativt vanlig på golf mkI og MKII dette, regner med at det er det det er snakk om siden det står MKI i signaturen din..

uansett, vann samler seg fort i støymattene under teppet foran..

min er akkurat lik egentlig. jævla plagsomt! men funker ofte og kjøre langt og mye evt la den stå på tomgang med varm luft på full flyt :) .. hjalp for meg

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dugger det mer om man har bil med klima?

Dvs om man parkerer en bil etter å ha hatt normal temperatur med klima, så f.eks lar den stå over natta, så er bilen full av dugg dagen etter..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør med kaldluft de siste minuttene før du parkerer bilen, slik at den fuktige luften inne i bilen allerede er kald.

Kald temp. + kald fuktig luft = null kondens

Kald temp. + varm fuktig luft = kondens

Antageligvis har du endel fuktighet inne i bilen allerede, som bør tørke skikkelig. Ta ut alle gummimatter/matter, og prøv å la bilen tørke inne i en varm garasje eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et annet tips er å legge noen aviser under gummimattene en dag eller to (blir litt sjokka over og se hvor mye vann som de suger opp men) :P

Noe annet som funker er når du kommer hjem å sette alle dørene åpne i noen minutter for å kjøle ned bilen, såfremt det mot formodning IKKE er nedbør :P

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider