Gå til innhold

8x18" på 240, hvilken ET må jeg ha?

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Hvilken ET burde jeg ha med 8x18 ?

Vil ikke ha felgene stikkende ut av skjermkanten, men vil ha de nære kanten.

Og hvilke "dekkstørrelser" blir pent, 225-35-18 forran og bak? Vil ikke ha strekk, vil ha helt rake dekksider.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ET burde jeg ha med 8x18 ?

Vil ikke ha felgene stikkende ut av skjermkanten, men vil ha de nære kanten.

Og hvilke "dekkstørrelser" blir pent, 225-35-18 forran og bak? Vil ikke ha strekk, vil ha helt rake dekksider.

Jeg har 215/40-18 på 850n min, det er jo greit, men dekksidene er kunn 35mm høye så det slår godt i humplene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ ska bestile mæ 8,5"x18" fælga t min 240 når æ får næste lønning.. (om ca 1uke)

å da kjøpe æ m 225/35-18 dækk..

bestille super dtm fælga å dækk fra http://www.gummihuset.se

har snakka litt rundt m endel 240-folk å di sir at fælgan går rætt på biln.. så æ satse på d.

dær e d ET13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8x17ET13, det tar i litt bak hvis jeg kjører med kappa fjører.. Men hvis du kapper momentstaga ca 1 cm først og så tilpasser panhardstaget med rett lengde så akselen står sentrert så skal det ikke ta i noe særlig.

Må jo kappe av den kanten i hjulbua også. Det går også ann å kjøpe justerbare stag, dette er billigvarianten. Men husk at hvis du skal ta momentstaga så må du kappe disse før panhardstaget, ellers så blir det feil lengde på panhardstaget.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanskelig å få godkjent felger uansett hva slags impress det her. Jeg var på biltilsynet for å godkjenne bl.a spacere på bilen min. Jeg state på turbo felger så lenge da for å være sikker, å det var nesten bare såvidt jeg kom gjennom. Pga han var usikker på impress på felgene osv.. Så samme faen hva slags felger du har egentlig. Du har sikkert ett sett ekstra i tilfelle du må ettervise...!

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt en ting. Du kan ikke øke sporvidden med mer enn 14mm (mener det er det) enn originalt. altså 7mm på hver side. de er strenge på det på EU kontroll hvertfall. mener å huske at jeg hørte noe om det når jeg viste bilen min på risløkka.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider