Gå til innhold

Gul laav 240 med eiker-felger og Jägermeister-dekal i bakruta, lillestrøm

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se her ja. Her var det frisk prat om svenskerallyprosjektet mitt. Stemmer det at Jägermeister Volvon ble bygget til svenskerally av meg med god hjelp av noen kamerater. Vekte oppmerksomhet den der ja... Planen var i grunnen en clean volvo 240 som vekte oppmerksomhet. Grunnen var at den skulle bli inkagul med store hjul mye senking, alle svarte lister, svarte ruter, stor stereo og så detta panseret da. Bilen ble ikke inkagul, men denne lignende Volvo lastebil oransje fargen. Ellers er den rensa for baklukelås og antennehull. Det det står om en 240med rallycross motor tidligere i tråden, er at jeg bygde en grønn volvo tidligere som senere det ble satt inn en 2,8 supernasjonalmotor i. Forøvrig den som er i profilbildet. Senkinga på bilen når jeg hadde den var forøvrig ganske enkelt mye kappa fjærer, skulle være en midlertidig løsning. Husker ikke hvor mye som ble tatt av orginalfjæra, men var nokk! Planen var jo griselavt hehe. Skal se om je finner no sted å legge ut bilder, så kan jeg legge ut bilder under oppbygging av denne volvon. Har forøvrig åsså den filmen om noen er intresert i å se, men trenger no tips hvor jeg kan legge den på nettet.

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen før vi startet ombygging

42498779.jpg

Her er bilen nedmontert og nedpusset

41244507.jpg

Så ble bilen lakkert under panser, bagasjerom, dørafald samt inv dører og bakluke/panser.

21429443.jpg

90051270.jpg

Så ble panseret skåret til å laget

65270996.jpg

Sveiset igjen baklukelås og antennehull

9027099.jpg

Hjulbrønner ble kappet bort

87121582.jpg

Å så var det senkinga da, med en enkel hitachi vinkelsliper

20022583.jpg

Å så var det å pusse over hel bilen en runde til og maskere og siste finish for lakk

17425537.jpg

Et slit å pusse hehe

25698852.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke vi hadde med luftfilteret som ikke ble no av hehe

34127807.jpg

48611450.jpg

Litt vinterhjul til svenskerally, måtte bli hvite for rallystuk

7766723.jpg

Litt reklame for turen

37954712.jpg

Nogenlunde klar for avreise

7223510.jpg

67904663.jpg

På vei til rally

83068848.jpg

39633179.jpg

35656738.jpg

Kan bare si at vi hadde mye moro med denne bilen, både under og etter oppbygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider