tjekk Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hehe mest meg det er aktivitet med nå ja..... en til men han bygger stereoanlegg i en klasse som ingen andre Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Det vil da også gi høyere forbruk og mer støy? Hvordan kan det å ha en diffbrems foran gjøre at den blir MINDRE understyrt? En diffbrems prøver jo hele tiden å normalisere hastigheten mellom de 2 utgående akslingene, og når man svinger er det jo absolutt ikke samme hastighet på noen av hjulene.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Det vil da også gi høyere forbruk og mer støy? Hvordan kan det å ha en diffbrems foran gjøre at den blir MINDRE understyrt? En diffbrems prøver jo hele tiden å normalisere hastigheten mellom de 2 utgående akslingene, og når man svinger er det jo absolutt ikke samme hastighet på noen av hjulene.... Høyereforbruk: who cares? Penger kommer jo inn på konton oftere en man kan bruke de :) å bensin er vel gratis? Mere støy: morro! Når det kommer til diff brems så er det d at når du kjører sving å spinner på innerhjulet så ligger bare ytterhjulet å gjør ingennytte for seg! dermed med diffbrems (ikke diff sperre) får du også drift på det hjulet og framhjulene drar seg inn i svingen! er en grunn til at alle profesjonele konkuranse biler har dette. Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Jeg skrev vel heller ingenting om diffsperre? Jeg har prøvd en "ekte" 4x4 bil (med 2/4H og 4L) med diffbrems foran og uten. og det var merkbar forskjell i svingdiameter på 4H med og uten diffbrems. På 2H var det selvfølgelig ingen forskjell. Om det kan føres en paralell mellom dette og en bil med AWD vet jeg ikke... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Jeg skrev vel heller ingenting om diffsperre? Jeg har prøvd en "ekte" 4x4 bil (med 2/4H og 4L) med diffbrems foran og uten. og det var merkbar forskjell i svingdiameter på 4H med og uten diffbrems. På 2H var det selvfølgelig ingen forskjell. Om det kan føres en paralell mellom dette og en bil med AWD vet jeg ikke... Når du snakker om 2/4h og 4l regner jeg med du snakker om en pickup/varebil ogeller lignende bil å det er ikke å sammeligne med en personbil med awd! en slik du snakker om går rett fram når du legger maksrattutslag å kjører i 10km/t på is f.eks. Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg