Gå til innhold

Mekkeverkstedet i Klæbu

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det vil da også gi høyere forbruk og mer støy?

 

Hvordan kan det å ha en diffbrems foran gjøre at den blir MINDRE understyrt? En diffbrems prøver jo hele tiden å normalisere hastigheten mellom de 2 utgående akslingene, og når man svinger er det jo absolutt ikke samme hastighet på noen av hjulene....

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil da også gi høyere forbruk og mer støy?

 

Hvordan kan det å ha en diffbrems foran gjøre at den blir MINDRE understyrt? En diffbrems prøver jo hele tiden å normalisere hastigheten mellom de 2 utgående akslingene, og når man svinger er det jo absolutt ikke samme hastighet på noen av hjulene....

 

Høyereforbruk: who cares? Penger kommer jo inn på konton oftere en man kan bruke de :) å bensin er vel gratis?

 

Mere støy: morro!

 

Når det kommer til diff brems så er det d at når du kjører sving å spinner på innerhjulet så ligger bare ytterhjulet å gjør ingennytte for seg! dermed med diffbrems (ikke diff sperre) får du også drift på det hjulet og framhjulene drar seg inn i svingen! er en grunn til at alle profesjonele konkuranse biler har dette.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vel heller ingenting om diffsperre?

 

Jeg har prøvd en "ekte" 4x4 bil (med 2/4H og 4L) med diffbrems foran og uten. og det var merkbar forskjell i svingdiameter på 4H med og uten diffbrems. På 2H var det selvfølgelig ingen forskjell. Om det kan føres en paralell mellom dette og en bil med AWD vet jeg ikke...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vel heller ingenting om diffsperre?

 

Jeg har prøvd en "ekte" 4x4 bil (med 2/4H og 4L) med diffbrems foran og uten. og det var merkbar forskjell i svingdiameter på 4H med og uten diffbrems. På 2H var det selvfølgelig ingen forskjell. Om det kan føres en paralell mellom dette og en bil med AWD vet jeg ikke...

 

Når du snakker om 2/4h og 4l regner jeg med du snakker om en pickup/varebil ogeller lignende bil å det er ikke å sammeligne med en personbil med awd! en slik du snakker om går rett fram når du legger maksrattutslag å kjører i 10km/t på is f.eks.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår