Gå til innhold

B230f problem.

Ranger emnet

SBaL

Anbefalte innlegg

Har et sykt irriterende problem med motoren.

Saken er den at når det er veldig fuktig ute, gjerne ved silregn, så begynner motoren min å fuske når den er halvvarm. Går helt fint kald og helt varm.

Og fuskingen kommer bare ved gasspådrag fra lavt turtall, som ved oppstart f.eks.

Da rister det som fanden i bilen i noen sekunder, så pleier den å ta seg opp, og på turtall er det ikke noe problem. Har bare opplevd at den har stoppet i kryss et par ganger siden jeg ikke slapp ut kløtsj kjapt nok.

Og da måtte jeg holde den på starter i 15-30 sekunder.

Problemet er ofte værst om bilen har stått stille en liten stund (mer enn en dag).

Noen idéer?

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du får noen feilkoder.. Kan bringe deg nærmere..

Når du sier sjekke om jeg får feilkoder, så mener du vel ved at jeg leser dem ut?

Og, hva må jeg ha/hvor må jeg dra for å få gjort det, helst gratis. Hehe.

Er ikke lagd av penger for tiden.:fatality:

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å dra av ledninga på LMM og se om den går bedre da, hvis den gjør det må du bytte LMM (PS den vil gå dårligere på tomgang). det var feilen på min når jeg hadde f motoren min i, men den var sånn hele tida. lyser lambda-merket i dashen din forresten?

Er litt vanskelig å feilsøke når feilen ikke er tilstede omtrent.

Er KUN under de rette forhold, og det er ikke ofte. Men, iriterandes er det.

Lambda lampa lyser bare når den fusker, om den lyser i det hele tatt.

Pleier ikke å se på den når den begynner sånn.

Men, jeg mener å huske at den gjore det sist ja. Men, ikke ellers.

Er en gang i blandt at den lyser rett etter oppstart mens bilen står på tomgang, men, motoren går helt fint, og lampa slukker etter en 10-20 sek.

Med mindre jeg rører gassen såvidt, da forsvinner den og.

-'12 Citroën DS3 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lyser den lambda lampa permanent, men motoren går helt fint, ikke problemer på hverken tomgang eller turtall.

Noen idéer om hva det kan være?

Eller er jeg nødt til å lese ut feilkoder for å finne ut av det?

-'12 Citroën DS3 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider