Gå til innhold

Turbo på 2,3E?

Ranger emnet


monAry

Anbefalte innlegg

Gjør som meg. Bytt fra k-jet til en 2.2! :thumb

Å bygge turbo på en K-jet/KE-jet er så godt som dødfødt. Trust me!

 

Det er et sinnsykt liv bare å få det til å gå i det hele tatt, og skal du få ut mer enn de 170hk går det på bekostning av et sinnsykt forbruk også på finkjøring.

Skal det bli brukbart må du bruke sinnsykt mye gryn og det innebærer erstatting av KE-jet'n!!! hehe:lol:

 

Hvis du har på skikkelig effektanlegg, åpner opp innsuget, blodporter toppen og monterer kvasskam så får du sikkert ut de 170 av KE-jet'en likevel!

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjør som meg. Bytt fra k-jet til en 2.2! :thumb

Å bygge turbo på en K-jet/KE-jet er så godt som dødfødt. Trust me!

 

Det er et sinnsykt liv bare å få det til å gå i det hele tatt, og skal du få ut mer enn de 170hk går det på bekostning av et sinnsykt forbruk også på finkjøring.

Skal det bli brukbart må du bruke sinnsykt mye gryn og det innebærer erstatting av KE-jet'n!!! hehe:lol:

 

Hvis du har på skikkelig effektanlegg, åpner opp innsuget, blodporter toppen og monterer kvasskam så får du sikkert ut de 170 av KE-jet'en likevel!

 

Du bytta fra K-jet til 2.2 ? Det er jo K-jet på 2.2'n også. Du bytta til 2.2T kanksje?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

coscast Sitat:

Opprinnelig skrevet av Tweeky

2.3E med turbo funker det, men det er en del jobb ja. Kamerat har en coupe q med 2.3E som benka 195hk på hjula.

 

10v eller 20v?? Kult vis du hadde noen bilder av dette. Har han kjørt lenge med turbo på den da??

 

 

 

Er 10v turbo ja:peace: kan se om jeg finner igjen et bildet på pcen vis du fremdeles er intresert? Den motoren gikk i 3år med turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis jeg som monterte turbo på sin 2,3e å d virket som f.Han har ikke testet den angående hk,men forskjellen er nå som natt å dag ivertfall.Den begynner ikke å lade før 2500 da,men da skjer d til gangs,han parkerte en m3 bare som sammenligning..

 

Høres jo brukbart ut det da!! Kan du ikke prøve å skaffe litt info om hva han har gjort å vikle deler han har brukt... Bilder er værtfall populert!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis jeg som monterte turbo på sin 2,3e å d virket som f.Han har ikke testet den angående hk,men forskjellen er nå som natt å dag ivertfall.Den begynner ikke å lade før 2500 da,men da skjer d til gangs,han parkerte en m3 bare som sammenligning..

 

Den sammen ligningen tilsier egentlig ingenting. Spørs helt hvordan M3 det er, og sjåførens kjennskap til vei osv. Og hvor gærn man er i huet!

 

Jeg kjenner en som har kjørt fra mye greie og bra biler med en SpaceWagon... Så hva slags bil man kjører har ikke alltid noe å si!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:happyhappy: Hei, ja jeg er klar for noen bilder viss du finner, bare kom med litt info også viss du har...

 

Bildet av Motoren min:

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/4205/ppuser/30682

 

Blitt gjort endel med motoen Ned dreide stempler, Stål topp pakning Turbo og wastegate fra S2 IC fra ur quattro, Moda innsugs manifoil. Støre dyser moda luft filter bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av Motoren min:

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/4205/ppuser/30682

 

Blitt gjort endel med motoen Ned dreide stempler, Stål topp pakning Turbo og wastegate fra S2 IC fra ur quattro, Moda innsugs manifoil. Støre dyser moda luft filter bok.

 

Takker for bildet, første bildet jeg har sett av en 2.3E Turbo. Hvor mye lade trykk kjører du med da.? Lenge siden turboen ble montert?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bildet, første bildet jeg har sett av en 2.3E Turbo. Hvor mye lade trykk kjører du med da.? Lenge siden turboen ble montert?!?

 

Bare hyggelig det:) Ikke så ofte og se 2,3E med turbo akkurat;)

Jeg kjørte på 1,1Bar i trykk, men skal også sies at toppen er ganske modda også:) har kjørt med den i ca 3år med slik oppsett helt til jeg skulle prøve ut litt kvasere tening og noen andre plugger for og få litt mer effekt så tokk jeg knekken på et stempel:( Men driver og skal bygge den oppigjen nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det:) Ikke så ofte og se 2,3E med turbo akkurat;)

Jeg kjørte på 1,1Bar i trykk, men skal også sies at toppen er ganske modda også:) har kjørt med den i ca 3år med slik oppsett helt til jeg skulle prøve ut litt kvasere tening og noen andre plugger for og få litt mer effekt så tokk jeg knekken på et stempel:( Men driver og skal bygge den oppigjen nå;)

 

Skal si. Artig med en NG-motor med turbo :) Tresermodifisert innsug/topp?

Neddreide stempler er ikke bra, bruk heller smidde. Er gjerne det du setter inn nå? Rådene holder til over 400 hk!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår