ames_white Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Hei har en golf 2 1.8 cl som tok kvelden like før vinteren og jeg er på jakt etter en samma motor en 1.8 for og slippe noe ekstra arbe men nå er golfen min under sin andre oppussing og så lurte jeg på om noen vet om det er mye arbeid og bytte om til en gti 16v eller vr6 hadde jo vært konge men må hele ledingsnette i bilen byttes og sånt?? om noen som leser denne har en komplett 1.8 med girkasse så bare si i fra det beste er om noen har en hel bil di skal selge som delebil:) bilen må helst ikke være under 86 årgang :D Siter Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D http://www.e30meet.com 86 VW GOLF MK2 "Hugget" 00 VW GOLF MK4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolkzter Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 jepp,,, hele eller ihvertfall nesten hele nettet må byttes! pluss bremser, benz pumpe og litt annet knask!:fatality: Siter Golf Gti 16v Kr Kia Sephia Gtx http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=168450 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ames_white Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 wolkzter skrev: jepp,,, hele eller ihvertfall nesten hele nettet må byttes! pluss bremser, benz pumpe og litt annet knask!:fatality: ja vet at bremser og sånt må byttes men det er det jævla ledingsnettet som stopper meg hehe :) så det blir nok en vanlig 1.8 i den så får jeg heller kjøpe en golf med vr6 eller noe neste gang så slipper jeg den jobben selv haha Siter Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D http://www.e30meet.com 86 VW GOLF MK2 "Hugget" 00 VW GOLF MK4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aRne eGGe Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Hvis du får tak i en 8v GTi motor trenger du ikke å bygge om så mye. Kan bruke det originale ledningsnettet,med litt mods. Skal du over på 16v derimot, må du bytte hele ledningsnettet...som igjen blir mye mer jobb;) Siter VW Touran VW Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 aRne eGGe skrev: Hvis du får tak i en 8v GTi motor trenger du ikke å bygge om så mye. Kan bruke det originale ledningsnettet,med litt mods.Skal du over på 16v derimot, må du bytte hele ledningsnettet...som igjen blir mye mer jobb;) Det er akkurat like mye ledninger til 8V GTI og 16V. Vi som har einser GTI smekker jo i 16V og bruker kun orginal nettet. Det er ikke så mye jobb å bytte hele nettet. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gezel_82 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 er jo ikke såå mye jobb da..går rimelig fort egentlig, vis du har tatt det ut en gang og inn,er det som og sykle di neste gangene..byttet 3 ganger i den golfen jeg har nå..begyner snart på 4:)hehee er bare og stå på,tenke positivt..hehee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 trenger i grunn bare og bytte motor-nettet egentlig har 2 typer nett til 2'er golf CE1 (1984 - 1988) CE2 (1989 - 1991) du trenger i teorien kun motornett samt opplegg til bensinpumper i grunn men komplett er å foretrekke Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ames_white Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 takk for gode svar :) men jeg driver egen styling butikk og montering så det er litt liiiten tid til min egen bil om dagen men jeg får se hva det blir for noe motor når det dukker opp en :D Siter Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D http://www.e30meet.com 86 VW GOLF MK2 "Hugget" 00 VW GOLF MK4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aRne eGGe Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 ManiaCoupe skrev: Det er akkurat like mye ledninger til 8V GTI og 16V.Vi som har einser GTI smekker jo i 16V og bruker kun orginal nettet. Det er ikke så mye jobb å bytte hele nettet. Ah, da har jeg nok bommet. My bad;) Siter VW Touran VW Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg