Gå til innhold

Xenon ettermontering og Eu kontroll

Ranger emnet

Sulliken

Anbefalte innlegg

Xenon gir ikke fra seg varme som smelter snø, derfor spylere, trenger høydejustering fordi lysene er mye skarpere og kan skjenere folk som ligger foran deg...

Trur egentlig du skal ha det skrevet inn i vognkortet også, hvis du ikke har noen av dissa tinga er det bare å plugge dem ut så lenge :P

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke værre enn å koble om til halogenlys rett før kontrollen da, tar jo 5 min. Settene er jo Plug & Play ;)

Grunnen til at bilprodusentene bruker enten linselykter eller spesielle reflektorer sammen med klart glass på xenon, er at xenonlyset er såpass sterkt at et vanlig lykteglass med "riller" for å fordele lyset, ikke klarer å fordele det slik det skal, så det blir haugevis med strølys. For han som kommer i møte blir det som å møte to xenon arbeidslys...tenk på det dere som vurderer ettermontering, og ikke har linselykter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt ann på reflektoren. Etter jeg monterte mine (og så lenge de fungerte) hørte jeg med flere jeg lå bak, og ikke minst folk jeg møtte både i mørke og dagslys. Ingen av dem mente at de ble blendet på noen som helst måte.

Og lysbildet på veien er i grunn helt perfekt, klarer ikke å se forskjell på fabrikkmontert xenon på andre biler og kit-monteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Det kommer jo helt ann på reflektoren. Etter jeg monterte mine (og så lenge de fungerte) hørte jeg med flere jeg lå bak, og ikke minst folk jeg møtte både i mørke og dagslys. Ingen av dem mente at de ble blendet på noen som helst måte.

Og lysbildet på veien er i grunn helt perfekt, klarer ikke å se forskjell på fabrikkmontert xenon på andre biler og kit-monteringen.

Jepp, det er noen "rilleglass-lykter" som takler det, men veldig mange som ikke gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider