oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 A kammen er eit bra valg til den turboen. Har kjørt med eit lignende oppsett selv. Men VX synest eg passer bedre til den turboen. Blir meget sterk fra 2000rpm. og holder det turboen leverer. Men er her ingen andre som har prøvd både VX og A kamm?? Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 K kammen passer vel ikke på en 940?Den har jo ikke fordelerspor i bakkant. Men det går jo å maskinere opp selvfølgelig. Den er også hakket for vass til en såpass liten turbo som 15G/16T etter min mening... Gjør jo at man vil bytte til større turbo litt fortere bare :happyhappy: Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Bare lurer på om bensinforbruk har noe med kammen og gjøre. Synes min bruker vel mye lake ca1.1, etter jeg bytta til vx3 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Bare lurer på om bensinforbruk har noe med kammen og gjøre. Synes min bruker vel mye lake ca1.1, etter jeg bytta til vx3 . Ja, Den vil bruke noe meir ja. T kammen er den som drar minst bensin. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Har tenkt og bytte en gang til og siden min kun er trimmet moderat så går jeg for en A- kam. Er det noen som vet hva denne kammen koster hos Volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Jeg kjører 530-topp, A-kam og 16t turbo, og er veldig fornøyd med A-kam'en til denne turboen. Men faktisk kunne jeg tenkt meg en enda vassere kam, for turboen er mer enn stor nok for kam'en. Jeg har 1 bar ladetrykk fra 2500rpm og helt til turtallsperra. Drar jevnt hele veien, helt til du finner ut at du må gire fordi turtalsperra slår inn..hehe.. lett å glemme å gire faktisk når du kjører og presser motoren maks :D Så, A-kam er helt kurrante saker for en ok- trim Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 kjører også med A kam, godt porta(proff kar som har vært igang) 531, men fremdeles med 13c snurra.. virker lett for meg som kammen er for slakk, men er vel rett å slett bare turboen som ikke strekker til.. lader 1.2 og da.. men med dette greide jeg bremse 335Nm, noe jeg egentlig er fornøyd med, til å være med et såpass enkelt oppsett.. (205hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 kjører også med A kam, godt porta(proff kar som har vært igang) 531, men fremdeles med 13c snurra.. virker lett for meg som kammen er for slakk, men er vel rett å slett bare turboen som ikke strekker til.. lader 1.2 og da.. men med dette greide jeg bremse 335Nm, noe jeg egentlig er fornøyd med, til å være med et såpass enkelt oppsett.. (205hk) vi får se hva jeg oppnår i morgo... :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 vi får se hva jeg oppnår i morgo... :) ÅH!?:D men fyr opp mer en 1bar da mann!? 1.3 er prima, så kan du jo heller bare gå nedigjen litt etter bremsing om du er redd den går for magert.. sålenge du ikke har lekasjer i eksosen ser du jo afr under bremsing, så det er ikke farlig uansett.. vil tro du kan få greit utslag på 0.3 bar i ditt tilfelle, blir jo som å gå fra 0.3 til 0.6 på orginal fk..dvs 30hk *okei ikke at jeg tror du vil tjene 30 gamp, men er noe så det viser godt igjen regner jeg med.. og skal du bruke bremsepapirer til godkjenning kan du få mitt *naf du skal til forresten? edit, fan du har jo justerbar btr og, da er det jo bare å lø opp soppatrykket om du ikke får nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 ÅH!?:D men fyr opp mer en 1bar da mann!? 1.3 er prima, så kan du jo heller bare gå nedigjen litt etter bremsing om du er redd den går for magert.. sålenge du ikke har lekasjer i eksosen ser du jo afr under bremsing, så det er ikke farlig uansett.. vil tro du kan få greit utslag på 0.3 bar i ditt tilfelle, blir jo som å gå fra 0.3 til 0.6 på orginal fk..dvs 30hk *okei ikke at jeg tror du vil tjene 30 gamp, men er noe så det viser godt igjen regner jeg med.. og skal du bruke bremsepapirer til godkjenning kan du få mitt *naf du skal til forresten? edit, fan du har jo justerbar btr og, da er det jo bare å lø opp soppatrykket om du ikke får nok Jeg skal prøve på 1 bar nå.. så får vi se hva jeg ender opp med:) Går jeg under kravet til volvo-papira, så godkjenner jeg, også skrur opp eventuelt mer trykk senere. Men ja... supptrykket kan justeres til vannvidd, så skal gå greit med fuel'en.. :) Bare å passe på tenningsbanken;) Har dog ny bankesensor, så burde gå greit. Skal på naf ja:) Vi får se resultatet i morgo!;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 aiai! nå må jeg få gitt gass her! 387 er et tall du kan være stolt av:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg kjører 530-topp, A-kam og 16t turbo, og er veldig fornøyd med A-kam'en til denne turboen. Men faktisk kunne jeg tenkt meg en enda vassere kam, for turboen er mer enn stor nok for kam'en. Jeg har 1 bar ladetrykk fra 2500rpm og helt til turtallsperra. Drar jevnt hele veien, helt til du finner ut at du må gire fordi turtalsperra slår inn..hehe.. lett å glemme å gire faktisk når du kjører og presser motoren maks :D Så, A-kam er helt kurrante saker for en ok- trim Har B230FT turbo pluss, helt standard utenom K&N filter. Lader 0,9 bar max. Men får trykk så sent, lader 0,3 opptil 4000 rpm, fra 4000 ca 0,5 ved 5000 rpm ca 0,9. Turboen er nesten ny.. Er det noe triks for å få trykk raskere eller skal dem være sånn original? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 du har ikke noe lekasjer da? den turbo+ saken har jeg aldri helt satt meg inn i, men slik jeg har forståt det, så skal du lade 0.65frem til 4000, evt klampen i bånn, så øker den opp til 0.8-0.9.. sikkert noen som kan gi deg et fasitsvar.er på tynn is her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Hvor mye koster en bremsing hos naf? Grattis med bra dreimoment foresten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo940tic Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Trenger man ikke gjøre noe med ventilene på 531 fra fb for og sette den på en fk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.